De Nederlandse lingerieketen Marlies Dekkers sluit geleidelijk zijn fysieke winkels en zet vol in op een digitale toekomst. Het merk verkocht eerder al vooral via multimerkenboetieks.
Nieuwe koers
Het lingerielabel zegt een nieuwe strategische koers te varen waarin onlineverkoop centraal komt te staan. Hoeveel winkels zullen sluiten en op welke termijn blijft onduidelijk. Marlies Dekkers heeft momenteel enkel nog eigen vestigingen in Amsterdam, Breda, Rotterdam en Utrecht. In het verleden had het merk ook winkels in België, Duitsland, Frankrijk en Thailand.
“Onze winkels hebben een belangrijke rol gespeeld in het opbouwen van de Marlies Dekkers-ervaring en we erkennen de emotionele waarde die ze hebben, voor ons team, onze klanten en iedereen die weleens door de deur is gelopen de afgelopen jaren”, aldus het merk in een verklaring aan FashionUnited.
De collectie blijft verkrijgbaar via onlineplatformen en geselecteerde retailpartners. In september lanceert het merk bovendien een nieuwe webshop, die “een nieuwe merkervaring neerzet die de manier waarop onze klanten leven, winkelen en met ons merk verbinden weerspiegelt”.
Marlies Dekkers gold decennialang als vernieuwer in de lingeriemarkt, met beha’s die succes vonden bij sterren als Sarah Jessica Parker, Lady Gaga en Rihanna, maar kampte naarmate het merk groter werd ook met steeds meer namaak en oplopende verliescijfers. In 2013 maakte het bedrijf een doorstart in afgeslankte vorm.


