Dressr heeft een succesvolle seed-investeringsronde van 1 euro miljoen afgerond. Daarmee zet het Antwerpse kledingverhuurplatform koers naar verdere groei in België en uitbreiding naar Nederland.
Keuze uit 4.000 kledingstukken
Dressr wil consumenten een duurzaam alternatief voor fast-fashion bieden via kledingverhuur. Klanten kunnen outfits lenen per stuk of een abonnement nemen waarmee ze maandelijks tussen twee en acht kledingstukken kunnen wisselen. Het platform telt momenteel 4.000 kledingstukken en werkt samen met sociale partner Opnieuw & Co, die mensen met afstand tot de arbeidsmarkt tewerkstelt.
Met het nieuwe kapitaal breidt Dressr zijn showroom en voorraadcapaciteit in Antwerpen uit en wordt het platform technisch klaargemaakt voor internationale expansie, met Nederland als eerste stap. Ook wordt geïnvesteerd in technologie die merken toelaat hun eigen verhuurdiensten via hun webshop aan te bieden. Belgische labels zoals CKS Fashion, Mon Col Anvers en Kate & Jules maken al gebruik van deze integraties.
Gefaseerde groei
Oprichter Caroline Baeten benadrukt de nood aan gefaseerde groei: “Dressr is een model dat schaalbaar is, maar het opschalen vraagt om de juiste infrastructuur en technologische ondersteuning. Dat vergt investeringen, maar we kiezen er bewust voor om stapsgewijs te groeien: lean, gefocust en dicht bij onze community.”
De kapitaalinjectie komt van impactinvesteerder Piet Colruyt (OYA Seed en privékapitaal), Trividend, Trividend Provincie Antwerpen en business angels zoals Thomas Van Overbeke, Patricia Laureys en Rémi Wildschut. “Dressr past perfect binnen onze visie op een circulaire economie”, aldus Piet Colruyt.