125 winkels in zeven landen: dat is de ambitie van de Nederlandse sieradenketen My Jewellery voor de komende jaren. De retailer heeft daarom een nieuwe manager met internationale ervaring aangetrokken.
“Uitgroeien tot een multinationale retailketen”
In de afgelopen tien jaar opende My Jewellery 50 winkels in vier landen: Nederland, België, Duitsland en Frankrijk. In het boekjaar 2024 steeg de omzet naar 98,5 miljoen euro, de nettowinst naar 6,7 miljoen euro. Daar eindigen de ambities van de retailer niet: “We zijn van plan om de winkelketen My Jewellery de komende jaren te laten groeien van 50 naar 125 boetieks in Nederland, Frankrijk, België, Duitsland, Spanje, Italië en Polen”, meldt oprichtster Sharon Hilgers op LinkedIn. Ze maakt gewag van “een nieuw tijdperk” voor het bedrijf.
Om die hoge ambitie waar te maken, heeft My Jewellery een nieuwe Head of Retail aangetrokken: het is Brendon Lynch, die eerder ervaring opdeed bij snelgroeiende bedrijven als Anthropologie en Savage X Fenty. “Hij brengt precies de expertise die nodig is om een merk te laten uitgroeien tot een multinationale retailketen zonder onze ‘persoonlijke/boetiek’-smaak te verliezen”, aldus Hilgers. Retailmanager Megan Heurter blijft aan boord en zal zich richten op winkelopeningen.


