RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Redactie
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Nettoverlies Macintosh vertienvoudigt (!) tot 100 miljoen in 2014

icon
Mode19 maart, 2015

Tegenvallende schoenenverkoop

De totale omzet van het modeconcern achter Scapino en Manfield steeg in 2014 met 5,9 procent naar 870,6 miljoen euro. Toch is er sprake van een nettoverlies van 101,6 miljoen euro, te wijten aan grote afschrijvingen op Scapino en Brantano. In 2013 was er ‘maar’ sprake van een verlies van 12,1 miljoen euro.

 

Binnen het segment Fashion steeg de omzet van 640,3 miljoen euro naar 678,7 miljoen euro. Offline groeide het segment met 3,4 procent, maar online was er een groei met liefst 42,6 procent. Van september tot en met november was er wel een terugval in de verkoop van schoenen, omwille van het warme herfstweer: in het vierde kwartaal groeide Fashion met slechts 2 procent, daar waar er in de eerste drie kwartalen een groei van 7,6 procent was.

 

Weg uit Living en Verenigd Koninkrijk

Ook bij Living was er een omzetstijging van 5,6 procent naar 191,9 miljoen euro. Macintosh heeft wel nog altijd het doel om zich te ontdoen van de winkels van Kwantum. Dat verkoopproces werd in het eerste kwartaal van 2015 op gang getrokken.

 

Daarnaast wil Macintosh zich in de toekomst volledig richten op de Benelux, wat wil zeggen dat het zich zal terugtrekken uit het Verenigd Koninkrijk. Daar heeft het concern ongeveer 300 winkels van de merken Brantano en Jones Bookmaker. De verkoop van die winkels wil het onder andere gebruiken om schulden weg te werken.

Meer Mode
Bekijk meer
  • icon
    Mode11 juni, 2025
    Pinko op een keerpunt: dit jaar weer winst

    Na enkele moeilijke jaren is Pinko op weg naar zwarte cijfers. CEO Laura Manelli ziet nog onbenut potentieel in het Italiaanse modemerk, dat opnieuw voorzichtig wil groeien.

  • icon
    Mode11 juni, 2025
    Zara-moeder hoopt op zomerse heropleving na traag voorjaar

    Inditex heeft een langzame start van het jaar achter de rug, met lagere groei dan verwacht. Toch blijft de modereus sterk in zijn schoenen staan: de marges en winstgevendheid blijven op peil.

  • icon
    Mode10 juni, 2025
    H&M: koopt de oprichtersfamilie de modegigant terug?

    Sinds 2016 vergroot de familie achter de H&M Group gestaag zijn aandeel in het beursgenoteerde bedrijf. Mogelijk komt het op termijn zelfs tot een volledige overname.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN