RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Farfetch
  • Onderwerpen HerstructureringManagementwissel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Nieuwe eigenaar Farfetch maakt schoon schip

icon
Mode16 februari, 2024

Zo goed als het voltallige topmanagement van Farfetch is opgestapt. Ook onder de rest van de medewerkers vallen ontslagen na de overname door Zuid-Koreanen.

Cultuurclash

Sinds Farfetch vorige maand is overgenomen door het Zuid-Koreaanse e-commercebedrijf Coupang rommelt het bij het luxeplatform. Omzeggens de hele directie, inclusief CEO José Neves, is per direct opgestapt, meldt The Business of Fashion.

De breuk komt er na onenigheid over de nieuwe koers die het platform moet varen, en is volgens het vakblad te wijten aan een “cultuurclash”. Het ziet er echter naar uit dat de nieuwe eigenaar ook buiten het management zal herstructureren en meteen een grote ontslagronde doorvoert in de komende week.

Merken doen het zelf

Over de strategie van Coupang is op dit moment nog niet veel bekend. Het bedrijf zou vooral op de Aziatische en de Amerikaanse markten willen inzetten. Mogelijk komt ook een aantal dochterbedrijven in de etalage te staan, zoals make-upformule Violet Grey en sneakerwebshop Stadium Goods.

Farfetch kampt met de terugval van e-commerce na de coronapandemie, maar ook met de toenemende concurrentie van luxemerken die de consument zelf online beginnen te bedienen. Onder andere Kering liet recent weten meer rechtstreeks en minder via het platform te zullen verkopen.

Het bedrijf stelt zijn expertise in online luxeverkoop ook ter beschikking van andere retailers: het bouwde webshops voor onder andere Harrods en Chanel. Ook op dat vlak besparen merken tegenwoordig echter. In 2022 had Farfetch een bruto-omzet van drie miljard dollar dankzij 1.400 aangesloten merken en winkels. Toch is het bedrijf nog maar een fractie waard van de beurswaardering van 24 miljard dollar in 2018.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode26 juni, 2025
    H&M hoopvol ondanks omzet- en winstval

    Het afgelopen kwartaal viel iets beter mee dan verwacht bij H&M Group - en dat ondanks een stevige winstdaling en stagnerende omzet. Volgens CEO Daniel Ervér zal het tij mogelijk keren in de tweede helft van het boekjaar.

  • icon
    Mode25 juni, 2025
    Mango veroordeeld voor schending auteursrechten met NFT’s

    De rechtbank heeft Mango veroordeeld omdat het merk NFT's maakte van kunst van gerenommeerde Spaanse kunstenaars zoals Miró. Het voorval vond plaats in het kader van een promotiecampagne bij de opening van een Mango-winkel in New York.

  • icon
    Mode24 juni, 2025
    Modeverhuurder Dressr haalt miljoen euro op en wil naar Nederland

    Dressr heeft een succesvolle seed-investeringsronde van 1 euro miljoen afgerond. Daarmee zet het Antwerpse kledingverhuurplatform koers naar verdere groei in België en uitbreiding naar Nederland.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
  • icon
    Food6 juni, 2025
    Lidl verliest klanten na Duits prijsoffensief
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN