RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pascal Kuipers
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Only for Men opent 'Mensperience Store' met steun van leveranciers

icon
Mode28 februari, 2013

Leveranciers en ondernemers doen mee

Mannen een volledige shoppingbeleving bieden, dat is waar het om draait in de nieuwe superstore van Only for Men, die daarom ook een aparte naam heeft: de ‘Mensperience Store‘. Dat kan op het enorme vloeroppervlak dat bijna driemaal zo groot is als gemiddeld bij Only for Men: het gemiddelde voor de formule ligt op 500 m² en de grootste vestiging tot nu toe was de XL-winkel in Ede met een omvang van 750 m².

 

“Toen ik dit pand hier in Doesburg anderhalf jaar geleden zag, was ik gelijk verliefd“, zegt Feenstra trots. “Een pand van deze afmetingen is voor een klein bedrijf als het onze alleen maar mogelijk met de hulp van leveranciers. Vandaar ook dat we hier allerlei shops-in-shop hebben gecreëerd.”

 

Daarnaast huren twee lokale ondernemers ruimte in het pand: Grand Café De Waag is uitbater van de centraal gelegen koffiebar en het Doesburgse kapsalon Bennie’s Barber Shop heeft een ruimte waar de mannelijke clientèle zich kan laten knippen en scheren. “Deze ondernemers exploiteren hun ruimte zelf. Zij moeten dus zelf hun broek ophouden”, zegt Feenstra. “Hun aanwezigheid voegt iets toe aan de totale beleving.”

 

Huismerken en online

Om de kosten in de hand te houden heeft Only for Men al haar merkleveranciers in Doesburg uitgenodigd om het karakteristieke pand, ooit gebouwd als excercitieloods in de voormalige garnizoensstad Doesburg, te bekijken – en om de mogelijkheden te bespreken om in samenwerking deze winkel mogelijk te maken.

 

Hieruit is een indeling voortgekomen in allerlei shops-in-shops en dat is uniek voor Only for Men: zelfs de eigen merken hebben er hun eigen shops. “Ons assortiment bestaat nu uit zestig procent merken en veertig procent eigen merken”, zegt inkoper Han Sterk. “Het is de intentie om dit in de toekomst om te keren.”

 

Een andere noviteit voor Only for Men is de aanwezigheid van een online bestelzuil, waarmee klanten ook in de winkel de webshop van Only for Men kunnen raadplegen. “Via onze webshop zetten we jaarlijks ongeveer een miljoen euro om”, zegt Feenstra. “Deze zuil testen we hier in Doesburg. Verder kunnen mensen in al onze vestigingen hun online bestelde kleding en schoenen ophalen en eventuele retouren inleveren.”

 

Nieuwe collectie binnen, uitverkoop buiten

Ook uniek is de grote ruimte rondom de winkel, die niet alleen als parkeerplaats dient, maar ook voor allerlei activiteiten. “Daar vindt bijvoorbeeld ook zomeruitverkoop plaats”, zegt Sterk. “Dan kunnen we in de winkel al de nieuwe collecties neerzetten. Buiten kunnen de koopjesjagers hun slag slaan en binnen kunnen de mensen die in de nieuwe collectie geïnteresseerd zijn hun aankopen doen.”

 

“Als dit concept aanslaat, ga ik naar meer van die grotere locaties kijken”, zegt Feenstra. “Maar niet in de grote steden: voor ons zijn juist de kleinere en middelgrote plaatsen interessant. Wat dat betreft is Doesburg ook precies het formaat vestigingsplaats dat voor ons interessant is.”

 

 

kapper Only for men

Foto: De Doesburgse kapper Bennie Winterink knipt op de openingsdag een van zijn eerste klanten. Als huurder van winkelruimte maakt hij deze winkel mede mogelijk en voegt hij als barbier sfeer toe aan de mannelijke modebeleving.

 

shoop-in-shop Only for men

Foto: Diesel is een van de A-merken die een shop-in-shop heeft in de nieuwe superstore van Only for Men. In totaal zijn er 28 merkenshops in de winkel.

Meer Mode
Bekijk meer
  • icon
    Mode22 mei, 2025
    Waarom Naf Naf voor derde keer in vijf jaar gerechtelijke bescherming vraagt

    Naf Naf heeft opnieuw gerechtelijke bescherming aangevraagd. De Franse modeketen vraagt zes maanden tijd om een doorstartplan uit te werken. Voor de ooit iconische formule is het al de derde reorganisatie sinds 2020.

  • icon
    Mode21 mei, 2025
    Chaussea en vanHaren grootste winnaars na faillissement Bristol

    Het faillissement van Bristol vorig jaar heeft geleid tot belangrijke verschuivingen in de schoenretailmarkt, zowel in België als in Nederland. Een nieuwe analyse onderzoekt wie het meest kon profiteren van het wegvallen van een concurrent.

  • icon
    Mode21 mei, 2025
    Chanel ontsnapt niet aan tegenwind op slabakkende luxemarkt

    Als gevolg van een woelig economisch klimaat en veranderend consumentengedrag ziet nu ook het Franse modehuis Chanel de omzet en winst fors dalen. Het luxemerk blijft investeren in een uitbreiding van het winkelnetwerk.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode12 mei, 2025
    RetailDetail Congress bracht inspirerende verhalen uit mode & lifestyle
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN