Puma heeft stelt een nieuwe operationeel directeur aangesteld: Andreas Hubert, die bijna twintig jaar lang bij rivaal Adidas werkte. In juni trad Huber er terug na vier jaar als chief information officer.
Niet zomaar concurrentie
Vanaf 1 september staat Hubert aan het hoofd van de aankoop, duurzaamheidsinitiatieven en productontwikkeling bij Puma. Ook de IT- en logistieke activiteiten komen onder zijn leiding. De voormalige CIO brengt immers decennia aan expertise in technologie en logistiekmanagement mee van bij Adidas.
Met Hubert aan het roer wil Puma wereldwijd naar eigen zeggen efficiëntere processen opzetten en verder inzetten op digitalisering en duurzaamheid. De focus ligt vooral op het versterken van de veerkracht in de toeleveringsketen en het optimaliseren van alle operationele activiteiten.
Toch is het een opvallende benoeming, want Adidas en Puma zijn meer dan alleen rivaliserende sportmerken. De merken werden in de jaren 1940 opgericht door twee broers, Adolf en Rudolf Dassler, die ruzie kregen binnen hun gezamenlijke Dassler Schuhfabrik. Net zoals bij de broers Albrecht van Aldi startten de twee vervolgens elk hun bedijf op.


