RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Puma knipt prognoses bij

icon
Mode16 mei, 2013

Uitzonderlijk lange winter voor Puma

Puma verwijst voor de bijstelling naar de resultaten over het eerste kwartaal, die een daling van het verkoopcijfer met 2,3% tot 782 miljoen euro lieten zien. De winst kelderde zelfs met 32% tot 50 miljoen euro. Beide cijfers kwamen onder de verwachtingen uit.

 

De tegenvallende resultaten zijn vooral te wijten aan de situatie in het crisisgevoelige Europa en de uitzonderlijk lange winter in Azië. In Europa liepen de verkopen met 4,8% terug, in Azië krompen ze met 2,9%. Gelukkig brachten Mexico, Brazilië en Argentinië enig soelaas. Ook Rusland en Turkije liepen vlot.

 

Minder winst in het verschiet

Bovendien zag Puma zijn brutowinstmarge dalen van 51,2% naar 49,1%. Het bedrijf schrijft dat onder meer toe aan een tegenzittende wisselkoershedging en aan hogere voorraadkosten, vooral voor sportschoenen.

 

“Daardoor zal het moeilijk zijn om de oorspronkelijke doelstelling van een toename van de operationele winst met 0% à 5% te realiseren”, stelt de bedrijfsleiding. Dat is dan wel voor de afboeking van eenmalige uitgaven. Puma is overigens bezig met de doorvoering van een besparingsoperatie. De bedrijfsleiding verwacht wel dat de uiteindelijke nettowinst voor 2013 boven die van 2012 zal uitkomen.

 

Puma maakt deel uit van de Franse luxegroep Kering, het voormalige PPR.

Meer Mode
Bekijk meer
  • icon
    Mode11 juni, 2025
    Pinko op een keerpunt: dit jaar weer winst

    Na enkele moeilijke jaren is Pinko op weg naar zwarte cijfers. CEO Laura Manelli ziet nog onbenut potentieel in het Italiaanse modemerk, dat opnieuw voorzichtig wil groeien.

  • icon
    Mode11 juni, 2025
    Zara-moeder hoopt op zomerse heropleving na traag voorjaar

    Inditex heeft een langzame start van het jaar achter de rug, met lagere groei dan verwacht. Toch blijft de modereus sterk in zijn schoenen staan: de marges en winstgevendheid blijven op peil.

  • icon
    Mode10 juni, 2025
    H&M: koopt de oprichtersfamilie de modegigant terug?

    Sinds 2016 vergroot de familie achter de H&M Group gestaag zijn aandeel in het beursgenoteerde bedrijf. Mogelijk komt het op termijn zelfs tot een volledige overname.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN