RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

VF Corp. wil 60% groeien tegen 2017

icon
Mode12 juni, 2013

80% autonome groei

Met de doelstelling wil VF zijn expansie van de voorbije jaren bestendigen. Sinds 2008 is de verkoop van het concern immers al gestegen van 7,64 miljard dollar (5,76 miljard euro tegen de huidige wisselkoers) naar 10,9 miljard dollar (8,22 miljard euro), een toename met 42%.

De voorgenomen groei houdt overigens rekening met de omzet die kan worden behaald via acquisities van bijkomende merken. De gemiddelde gebudgetteerde groei zal voor 80% bestaan uit een autonome toename van de omzet en voor 20% uit externe toevoeging via acquisities.

Ook de voorbije jaren kocht VF al merken op om zijn groeiambitie te verwezenlijken. Zo kreeg het in 2000 de controle over North Face, toen dat bedrijf failliet ging. Vandaag is het uitgegroeid tot het uithangbord van de groep. VF Corp. verwacht dat het verkoopcijfer voor dit merk de komende vijf jaar zal klimmen van 1,9 miljard (1,4 miljard euro) naar 3,3 miljard dollar (2,5 miljard euro).


Focus op directe verkoop

“We willen een leider zijn in innovatie, geografisch uitbreiden en onze directe verkoop aan de consument verhogen. Als we dat kunnen, zijn we klaar voor het volgende hoofdstuk in onze lange en succesvolle geschiedenis”, liet topman Eric Wiseman optekenen bij de voorstelling van de groeiambities op een informatiemoment voor investeerders.

VF verwacht dat tegen het boekjaar 2017 een kwart van de omzet wordt gerealiseerd via directe verkoop. Vorig jaar stond de aanwijzer al op 21%. Voorts zal het eigen winkelnetwerk tegen dan stijgen tot 1.775 verkooppunten, 645 meer dan nu. VF verkoopt daarnaast ook via grootwarenhuizen. (JVG)

Meer Mode
Bekijk meer
  • icon
    Mode10 juni, 2025
    H&M: koopt de oprichtersfamilie de modegigant terug?

    Sinds 2016 vergroot de familie achter de H&M Group gestaag zijn aandeel in het beursgenoteerde bedrijf. Mogelijk komt het op termijn zelfs tot een volledige overname.

  • icon
    Mode6 juni, 2025
    Takko Fashion drukt gaspedaal in na recordjaar

    Takko Fashion heeft een recordjaar achter de rug, met een omzetgroei van 3,3% en liefst 28,7% meer winst. Na een succesvolle start van 2025 blijft de keten ambitieus en zet ze in op een uitbreiding met 300 winkels in Europa.

  • icon
    Mode6 juni, 2025
    Kiabi heeft nieuwe directeur in België

    Na vijftien jaar neemt Jérôme Calonne afscheid als hoofd van modeketen Kiabi in België. Hij maakte de overstap naar Medi-Market en draagt de leiding bij Kiabi over aan Rémi Delattre.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN