RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door redactie Nederland
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Vijfjarenplan moet Mexx er weer bovenop helpen.

icon
Mode30 januari, 2011

De nieuwe topman van het Nederlandse modemerk Mexx heeft een vijfjarenplan opgesteld om het merk er weer bovenop te helpen. Daarmee moet een einde komen aan tien jaar van wanbeleid, waarbij volgens Thomas Grote ‘de consument in het ootje genomen werd’.

 
Dat zegt Grote in een uitgebreid interview met Het Financieele Dagblad. Kern van het probleem was de verkoop door oprichter Rathan Chadha aan het Amerikaanse modeconcern Liz Claiborne. Grote: ‘Met hem vertrokken veel senioren. Daarvoor in de plaats kwamen interimmangers uit Australië en de Verenigde Staten. Zij begrepen de Europese markt niet, maar moesten daarop wel sturen. Mexx kwam in een vacuüm. De ontwerp-afdeling was zelfs uitbesteed aan een partij in Amerika. Zij konden de juiste richting niet vinden.’ 

Dit leidde volgens Grote tot een stuurloos bedrijf. ‘Mexx richtte zich telkens op verschillende doelgroepen. Dan was het design, dan weer jong en sportief. De consument werd in het ootje genomen. De kwaliteit was ook niet goed, terwijl de prijs wel omhoog ging. De afgelopen vijf jaar is de omzet van Mexx met ruim 30 procent gedaald en werd het bedrijf verlieslatend. Grote werd bij concurrent Esprit weggehaald om het bedrijf nieuw elan te geven.
Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode4 augustus, 2025
    Puma stelt Adidas-IT’er aan als operationeel directeur

    Puma heeft stelt een nieuwe operationeel directeur aangesteld: Andreas Hubert, die bijna twintig jaar lang bij rivaal Adidas werkte. In juni trad Huber er terug na vier jaar als chief information officer.

  • icon
    Mode4 augustus, 2025
    Miljoenenboete voor Giorgio Armani wegens misleidende beweringen

    De Italiaanse mededingingsautoriteit heeft Giorgio Armani een boete van 3,5 miljoen euro opgelegd omdat uitspraken over ethische en sociale verantwoordelijkheid niet overeenkwamen met de daadwerkelijke werkomstandigheden bij leveranciers.

  • icon
    Mode1 augustus, 2025
    VF Corporation: omzet stagneert, verlies halveert

    De Amerikaanse kledinggroep VF Corporation zag in het eerste kwartaal van zijn boekjaar de omzet stagneren. Toch verminderde het verlies met meer dan de helft. De eigenaar van merken als The North Face, Vans en Timberland lijkt weer op de goede weg te zijn na een moeilijke periode.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging9 juli, 2025
    Leiderschapswissel bij The Body Shop markeert nieuwe groeifase
  • icon
    Algemeen8 juli, 2025
    Sneller retourneren: Goed nieuws voor klanten en betalingsdienstaanbieders
  • icon
    Algemeen16 juli, 2025
    Blokker ziet gros franchisenemers afhaken
  • icon
    Vrije tijd8 juli, 2025
    Game Mania herrijst als webshop onder Nederlandse vlag
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN