RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Webshop Navabi haalt 10 miljoen euro aan investeringen op

icon
Mode5 december, 2013

Flink groeipotentieel

Navabi verkoopt kledij in de maten 42 tot en met 56 en verkoopt momenteel al in verschillende landen, waaronder het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en Frankrijk. Die markten zijn volgens het bedrijf nu al goed voor dertig procent van de omzet en volgens Navabi is er nog flink wat potentieel voor de webshop om in die landen te groeien.


Het wil daarnaast ook nog nieuwe markten proberen te veroveren en het aantal modecategorieën op de website ook uitbreiden. “Navabi heeft een sterke en loyale klantenkring opgebouwd. De webshop is sterk gepositioneerd om de leider in deze ondergewaardeerde markt te worden,” aldus een woordvoerder van Index Ventures, dat de investeringsronde leidde.

 

Markt voor grote maten is enorm

Volgens marktonderzoek van Mintel wordt de omvang van de markt voor grote maten door veel bedrijven ernstig onderschat. Volgens het onderzoek zou meer dan de helft van de vrouwelijke bevolking ‘plus size’ zijn. In Groot-Brittannië alleen al zou de modemarkt voor die categorie in 2015 goed zijn voor maar liefst zes miljard pond (7,2 miljard euro), bijna een verdubbeling tegenover vijf jaar terug.

 

Het grootste probleem is en blijft echter dat meeste bekende designers maar tot maatje 42 verkopen, en (dus) ook de meeste webshops. Het is dat gat in de markt dat door Navabi als eerste werd ingevuld. De webshop werd in 2008 opgericht door Zahir Dehnadi en Bahman Nedaei en telt momenteel 130 werknemers. De jaaromzet bedraagt momenteel 30 miljoen euro en de verkoop is tot nu toe elk jaar verdubbeld.

 

Volgens de oprichters worden vrouwen met grote maten al jaren genegeerd door de grote designers. “Er is een groot verschil tussen de vraag en het aanbod op de markt van premium designermode voor vrouwen boven maat 42,” aldus Nedaei.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode11 augustus, 2025
    Skechers groeit sterk in Europa

    Skechers blijft ook in het tweede kwartaal van het lopende boekjaar stevig doorgroeien. De sneakerfabrikant zag zowel zijn omzet als zijn nettowinst stijgen, dankzij opvallend sterke prestaties in Europa.

  • icon
    Mode8 augustus, 2025
    Reddingsplan River Island is goedgekeurd

    De rechtbank heeft het herstructureringsplan goedgekeurd dat modeketen River Island van het faillissement moet redden. 33 winkels gaan dicht, de huurprijzen van 71 winkels worden verlaagd.

  • icon
    Mode8 augustus, 2025
    [In Beeld] Bewonder het ultiem luxueuze winkelconcept van Dior in New York

    Met de opening van een vlaggenschipwinkel in New York zet Dior een nieuwe standaard in luxeretail. Voor het eerst bundelt LVMH alle collecties van het luxemerk onder één dak: van dames- en herenkleding tot juwelen en interieurdecoratie. Er is zelfs een geïntegreerde spa.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen16 juli, 2025
    Blokker ziet gros franchisenemers afhaken
  • icon
    Algemeen15 juli, 2025
    Waarom Shopify AI-bots tegenhoudt aan de kassa
  • icon
    Algemeen31 juli, 2025
    Blokker-eigenaar Roland Palmer ziet potentieel voor 200 winkels
  • icon
    Food23 juli, 2025
    Lotus Bakeries daagt Holie’s voor de rechter wegens suikerscore
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN