RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Primark
  • Onderwerpen E-commerce
  • Geografie Verenigd Koninkrijk
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Webshop Primark crasht bij lancering

icon
Mode15 november, 2022

De toeloop bij de lancering van de Britse webshop van Primark was zo groot, dat de site meteen crashte. De modeketen zet in het Verenigd Koninkrijk – eindelijk? – zijn eerste voorzichtige stapjes met ‘click&collect’.

Overweldigd door toestroom

In 25 winkels in het noordwesten van Engeland en het noordoosten van Wales kunnen klanten sinds maandag gebruikmaken van click&collect. Een deel van het assortiment – meer bepaald kinderkleding, speelgoed en kinderverzorgingsartikelen – kunnen ze er voortaan online bestellen, om de bestelling een dag of twee later op te halen in de winkel. Het gaat om een proefproject, nadat Primark zich jarenlang tegen e-commerce had verzet.

Het regende kort na de lancering echter klachten op de Britse socialemediakanalen van Primark: veel klanten konden geen bestelling plaatsen omdat de site (deels) niet werkte. Ook de klantendienst bleek te zijn vastgelopen. De site crashte omdat de vraag veel groter was dan verwacht.

“Het is geweldig om zoveel belangstelling te zien voor de lancering van onze nieuwe click&collect-proef. We zijn ons ervan bewust dat sommige mensen vanochtend problemen hebben gehad met de toegang tot de website en we werken er hard aan om dit te verhelpen, zodat iedereen de site gemakkelijk kan bereiken en erdoorheen kan bladeren”, reageerde een woordvoerder tegenover The Guardian.

Enkel ter aanvulling

Het online assortiment beslaat in eerste instantie 2.000 artikelen, die vaak exclusief online verkrijgbaar zijn en niet in kleinere plaatselijke winkels worden aangeboden. Er worden geen bezorgkosten aangerekend, maar Primark werkt wel met een minimum bestelwaarde van 15 pond.

De fysieke winkels zullen altijd de kern van het bedrijf blijven vormen, benadrukt CEO Paul Marchant. Het onlineshoppen dient daarom enkel ter aanvulling en ondersteuning van de winkels, bijvoorbeeld opdat klanten met een kleinere vestiging in de buurt toch toegang krijgen tot hetzelfde grote assortiment als wie in een grote stad woont.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode25 juli, 2025
    Groei met dubbele cijfers voor Hoka en Ugg

    Deckers Brands, de eigenaar van schoenmerken als Hoka en Ugg, wist in het eerste kwartaal met 17% te groeien. De internationale groei bedroeg zelfs bijna 50%, al gaan niet alle merken van de Amerikaanse groep erop vooruit.

  • icon
    Mode25 juli, 2025
    Puma waarschuwt voor verlies na tegenvallend kwartaal

    De Duitse sportgigant Puma kampt met tegenvallende resultaten, omdat het bedrijf niet blijkt te kunnen profiteren van wereldwijde vraag naar retro-sneakers. Terwijl concurrenten profiteren van de heropleving van klassieke sportschoenen, moet Puma nu toegeven dat het een omzetdaling én verlies verwacht voor 2025.

  • icon
    Mode25 juli, 2025
    LVMH raakt nog niet uit het slop

    Na een zwak begin van het jaar vindt luxegroep LVMH nog geen tweede adem: het moederbedrijf van Louis Vuitton en Dior verkoopt minder mode en lederwaren en moet hopen op snelle duidelijkheid over handelstarieven.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging9 juli, 2025
    Leiderschapswissel bij The Body Shop markeert nieuwe groeifase
  • icon
    Algemeen8 juli, 2025
    Sneller retourneren: Goed nieuws voor klanten en betalingsdienstaanbieders
  • icon
    Vrije tijd8 juli, 2025
    Game Mania herrijst als webshop onder Nederlandse vlag
  • icon
    Algemeen16 juli, 2025
    Blokker ziet gros franchisenemers afhaken
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN