Wibra heeft een eigen beha ontwikkeld: de wiBRA, die zowel comfortabel als erg betaalbaar (9,99 euro) wil zijn. De lancering loopt parallel met de jaarlijkse steunactie voor Pink Ribbon van de discountketen.
“Maanden van testen”
De achterliggende idee? “Een fijne, goedzittende bh vinden kan best een uitdaging zijn, zeker als je niet te veel wilt uitgeven.” Wibra ontwierp daarom naar eigen zelf de wiBRA, met “maanden van testen, passen en verbeteren”. De keten zegt dat ze de beha liet passen door veel verschillende vrouwen met allerlei cupmaten en lichaamstypes, zowel op kantoor als daarbuiten.
De collectie bestaat uit 2 bh’s en bijpassend ondergoed (een slip of een string) in sets. Elke bh komt met extra bandjes, om de look nog aan te passen. De wiBRA is online en in de winkels verkrijgbaar in wit en zwart, in de maten 75–85 A–C en 75–95 D–F. Tegelijkertijd zijn er ook Pink Ribbon-armbandjes verkrijgbaar in de Wibra-winkels, al zijn die bijna uitverkocht. Van elke verkoop gaat 4,26 euro naar borstkankeronderzoek.
“Als inkoper bij Wibra vind ik het een geweldige uitdaging om iets bijzonders te maken dat betaalbaar blijft. Voor de wiBRA had ik een duidelijk doel voor ogen: een luxe, elegante bh ontwikkelen die eruitziet en voelt als die van een duurder merk, maar dan voor een Wibra-prijs,” vertelt Annewil Leferink, inkoper bij Wibra.


