RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Karin Bosteels
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Winstalarm Asos ondanks omzetgroei in derde kwartaal

icon
Mode5 juni, 2014

UK +43%, Europa +42%

Zeggen dat het slecht gaat met de Britse internetgigant Asos, is fel overdreven. De totale retailomzet in het derde kwartaal steeg (bij constante wisselkoersen) liefst +33% tot 242,96 miljoen pond (bijna 298,5 miljoen euro), zo blijkt uit een tussentijdse trading update die de groep vanochtend gaf.

 

Vooral op zijn Britse thuismarkt en op het Europese continent scoort Asos, met een omzetgroei van respectievelijk +43% en +42%, heel sterk. Ook al ligt de totale omzetgroei een fractie lager dan in de eerste zes maanden van het jaar, het zijn en blijven dus resultaten waar menig retailer meteen voor zou tekenen.

 

Sterk pond speelt Asos parten

Toch ziet CEO Nick Robertson zich genoodzaakt om een winstwaarschuwing de wereld in te sturen. Asos moet namelijk meer spenderen aan marketing om de verkoop aan te zwengelen en ziet vooral de verkoop van producten met een lagere winstmarge omhoog gaan. Bovendien lijden de internationale activiteiten onder een sterke pond: bij constante wisselkoersen is er een omzetgroei van 28%, maar tegen de huidige koersen bedraagt de groei maar 17%.

 

“Daardoor zien we ons genoodzaakt onze EBIT-vooruitzichten (winst vóór belastingen, uitgedrukt als percentage van de omzet) terug te schroeven van 6,5% naar 4,5%“, aldus CEO Nick Robertson. Wel onderstreept de topman meteen dat “alle klantgebonden parameters – actieve klanten, nieuwe klanten, orderfrequentie en aantal stuks per bestelling – positief zijn”.

 

Dat laatste was een boodschap waar de beleggers echter geen oren naar hadden: zij onthielden vooral de winstwaarschuwing en stuurden het aandeel liefst 44% lager, meteen de sterkste duik sinds de beursgang in 2001.

Meer Mode
Bekijk meer
  • icon
    Mode11 juni, 2025
    Pinko op een keerpunt: dit jaar weer winst

    Na enkele moeilijke jaren is Pinko op weg naar zwarte cijfers. CEO Laura Manelli ziet nog onbenut potentieel in het Italiaanse modemerk, dat opnieuw voorzichtig wil groeien.

  • icon
    Mode11 juni, 2025
    Zara-moeder hoopt op zomerse heropleving na traag voorjaar

    Inditex heeft een langzame start van het jaar achter de rug, met lagere groei dan verwacht. Toch blijft de modereus sterk in zijn schoenen staan: de marges en winstgevendheid blijven op peil.

  • icon
    Mode10 juni, 2025
    H&M: koopt de oprichtersfamilie de modegigant terug?

    Sinds 2016 vergroot de familie achter de H&M Group gestaag zijn aandeel in het beursgenoteerde bedrijf. Mogelijk komt het op termijn zelfs tot een volledige overname.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN