RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Beiersdorf moet brokken lijmen met Nivea

icon
Schoonheid/verzorging30 oktober, 2019

Beiersdorf, dat zowel professionele lijmen als Nivea maakt, kan de verwachtingen niet inlossen: de terugval in de lijmverkoop voor de auto-industrie valt niet op te vangen met verzorgingsproducten, zeker niet aangezien ook daar de verkoop tegenvalt.

 

Tweede jaarhelft valt tegen

In de eerste negen maanden van dit jaar haalde Tesa, de afdeling van Beiersdorf die lijmen produceert voor de auto- en elektronicasectoren, slechts 1,2% meer omzet. Vooral in de auto-industrie viel de verkoop in het derde kwartaal terug. De Duitse groep verlaagt dan ook de jaarprognose voor de afdeling, die goed is voor zo’n 20% van de totale omzet, van 3 à 4% naar 1 tot 2%.

 

De afdeling huidverzorging, met onder meer Nivea en Eucerin, kon de tegenvaller maar gedeeltelijk goedmaken. Ook daar vertraagt de groei immers: icoon Nivea haalde in het derde kwartaal 2,7% meer omzet, terwijl die in de eerste jaarhelft nog 3,2% groeide. Bij premiummerk La Prairie zakte de groei van 27% naar 14%, volgens Reuters door de aanhoudende protesten in Hongkong. De pleisters van onder andere Hansaplast en de Eucerin-producten zagen de groei wel versnellen.

 

Massamerken hebben afgedaan

De totale omzet kwam in het derde kwartaal neer op 1,89 miljard euro, hoewel analisten 1,91 miljard euro verwachtten. In de eerste negen maanden van het jaar steeg de organische groepsomzet met 4,3%, een vertraging ten opzichte van de 4,8% groei in het eerste halfjaar.

 

De vertraging is opvallend, aangezien L’Oréal voor dezelfde periode net een recordgroei bekendmaakte. Cosmeticagroepen moeten het vooral hebben van de Aziatische markt, maar die is hoofdzakelijk op luxelabels gericht. Ook zegt Beiersdorf-CEO Stefan De Loecker dat consumenten massamerken zoals Nivea inruilen voor alternatieve labels.

 

De groep heeft daarom een innovatietak opgericht, die onder meer een nieuwe verzorgingslijn voor getatoeëerde huid en producten met natuurlijke ingrediënten op de markt brengt. Het bedrijf gaat de goede richting uit in een uitdagende markt, klinkt het.

Meer Schoonheid/verzorging
Bekijk meer
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen

    De coöperatieve apotheekgroep Multipharma wist in 2024 mooi te groeien, nog los van de overname van de Goed-apotheken. Toch halveerde de nettowinst door aanzienlijke investeringen, onder meer in IT en innovatie.

  • icon
    Schoonheid/verzorging5 juni, 2025
    Nederlandse optiekketen EyeCare doet overname in België

    De Nederlandse optiekgroep EyeCare neemt zeven Belgische winkels van Vision Over Sight over. Hiermee groeit de keten uit tot meer dan 160 vestigingen in beide landen.

  • icon
    Schoonheid/verzorging3 juni, 2025
    The Body Shop keert via Inno terug naar België

    The Body Shop komt terug naar België: de nieuwe licentiehouder voert verregaande gesprekken met warenhuisketen Inno over een shop-in-shopconcept. Daar stoppen zijn ambities evenwel niet: ook eigen Belgische winkels en een herintrede in Zwitserland zitten in de pijplijn.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN