RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Belgische internetapotheek Newpharma gaat voor Zuid-Europa

icon
Schoonheid/verzorging14 augustus, 2019

Online apotheker Newpharma wil zijn omzet om de drie jaar verdubbelen. Het Belgische bedrijf kijkt daarvoor nu naar Zuid-Europa: in Spanje en Italië zou de markt nog open liggen.

 

Markt aan het ontwaken

Dit jaar bereikt Newpharma, in 2008 begonnen als eerste internetapotheek vanuit Luik, naar verwachting een omzet van 100 miljoen euro. Toch zijn er nog heel wat ambities: het bedrijf wist in het verleden de omzet om de drie jaar te verdubbelen, en dat tempo wil het ook de komende tijd aanhouden, vertelt CEO Jerôme Gobbesso aan De Tijd.

 

Om verder te groeien, bekijkt Gobbesso een intrede in Spanje en Italië. Daar beslaat online nog geen procent van de markt, maar die is “aan het ontwaken”, aldus de topman. Er is dus nog geen dominante speler, wat veel potentieel biedt voor Newpharma. Vandaag is het bedrijf, sinds eind 2017 voor 65% bezit van de familie Colruyt, al actief in België, Duitsland, Frankrijk, Nederland, Oostenrijk en Zwitserland.

 

In België blijft de onlineverkoop van geneesmiddelen echter omstreden, zelfs als het niet om producten op voorschrift gaat. Zo heeft Newpharma te kampen met een verbod op reclame vanwege de Orde van de Apothekers. Toch blijft de thuismarkt goed voor zowat de helft van de omzet. De Belgische online markt zou vandaag 120 miljoen euro beslaan.

 

Ondertussen denkt het apothekersbedrijf nog na over de opening van fysieke ‘parafarmacieën’, zoals ook Medi-Market er steeds meer opent. Deze zouden dan in of naast supermarkten van Colruyt komen.

Meer Schoonheid/verzorging
Bekijk meer
  • icon
    Schoonheid/verzorging17 juni, 2025
    Beautymarkt in transitie: “geen industrie zonder innovatie”

    Beautyshoppers willen waar voor hun geld: in een markt waar luxe terrein verliest en onlinespelers opkomen, vereist beauty een nieuwe benadering. Het tijdperk van “meer is beter” maakt plaats voor “meer is niet genoeg”.

  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen

    De coöperatieve apotheekgroep Multipharma wist in 2024 mooi te groeien, nog los van de overname van de Goed-apotheken. Toch halveerde de nettowinst door aanzienlijke investeringen, onder meer in IT en innovatie.

  • icon
    Schoonheid/verzorging5 juni, 2025
    Nederlandse optiekketen EyeCare doet overname in België

    De Nederlandse optiekgroep EyeCare neemt zeven Belgische winkels van Vision Over Sight over. Hiermee groeit de keten uit tot meer dan 160 vestigingen in beide landen.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN