RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Yoni Van Looveren
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Doorstart DA met ongeveer 210 winkels

icon
Schoonheid/verzorging6 september, 2016

Drogisterijketen DA maakt een doorstart met meer dan 85% van de huidige ondernemers: dat wil zeggen dat tussen 210 en 215 filialen zullen overleven. De andere ondernemers hebben besloten zich aan te sluiten bij een andere keten.

Beperkte uittocht

DA is na het faillissement in handen gekomen van de Nederlandse Drogisterij Service, die de afgelopen maanden heeft onderhandeld over een nieuwe samenwerkingsovereenkomst met de onafhankelijke ondernemers. Het grootste deel heeft nu besloten om zich opnieuw aan te sluiten bij DA. Vlak na het faillissement leek het even dat heel wat ondernemers zouden overstappen naar concurrenten als Etos of DIO, maar de groep vertrekkers is uiteindelijk dus beperkt gebleven.

 

De onderhandelingen slepen wel al langer aan dan verwacht. Henk Castelijns, directeur van NDS, had verwacht de onderhandelingen op 1 juli al afgerond te hebben, maar moet nu tevreden zijn met een tijdelijke overeenkomst die tot eind dit jaar geldig is.

 

Er kan immers pas een definitieve overeenkomst komen als er een akkoord is over een nieuw verdienmodel tussen de ondernemers en NDS. Er is ook nog geen groen licht van de Autoriteit Consument & Markt voor het samengaan van DA en DIO, die vlak na de doorstart van DA al werd aangekondigd.

Meer over... Schoonheid/verzorging
Zie meer
  • icon
    Food31 juli, 2025
    Unilever verrast met sterke winstmarge en zoete ijsverkoop

    Unilever heeft in de eerste helft van 2025 beter gepresteerd dan verwacht. Vooral de verkoop van ijsjes deed het goed, terwijl ook de winstmarge steeg. Toch wil de FMCG-reus minder focussen op voeding.

  • icon
    Schoonheid/verzorging30 juli, 2025
    L’Oréal bevecht handelsdeal na tegenvallend halfjaar

    L’Oréal maakt zich zorgen om de nieuwe handelsovereenkomst tussen de Europese Unie en de Verenigde Staten. Het cosmeticaconcern wil een tariefvrijstelling afdwingen, nadat de prestaties in de eerste jaarhelft al onder de verwachtingen bleven.

  • icon
    Mode29 juli, 2025
    Pearle-moeder EssilorLuxottica groeit dankzij AI-brillen

    EssilorLuxottica zag in de eerste helft van 2025 zijn omzet en winst stijgen. De Frans-Italiaanse brillen- en optiekgroep, moederbedrijf van onder meer Pearle en GrandOptical, verhoogt ook de productie van smartglasses: de met AI uitgeruste brillen slaan sneller aan dan verwacht.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging9 juli, 2025
    Leiderschapswissel bij The Body Shop markeert nieuwe groeifase
  • icon
    Algemeen8 juli, 2025
    Sneller retourneren: Goed nieuws voor klanten en betalingsdienstaanbieders
  • icon
    Algemeen16 juli, 2025
    Blokker ziet gros franchisenemers afhaken
  • icon
    Vrije tijd8 juli, 2025
    Game Mania herrijst als webshop onder Nederlandse vlag
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN