RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Johan Van Geyte
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Hema verlaagt 80 prijzen op vraag van klanten

icon
Schoonheid/verzorging8 april, 2015

Hema laat klanten prijsverlagingen kiezen

Eind vorige maand maakte Hema bekend beter naar zijn klanten te gaan luisteren: zij kregen de kans om op de website van de keten aan te duiden welke tien producten goedkoper zouden moeten worden. Wie zijn mening te kennen gaf, kreeg meteen een bon voor een korting van 20 procent op een product naar keuze.

 

De oproep viel niet in dovemansoren: tot dusver zijn al meer dan 65.000 mensen ingegaan op de vraag van de keten. De eerste stemmen leidden alvast tot het verlagen van de prijs van tachtig producten, waaronder kerseslagroomrijstevlaaien voor 10 personen (10 euro naar 8 euro), dekbedovertrekken (12,95 euro naar 10 euro) en sfeerkaarsjes (3,50 euro naar 3,00 euro).

 

Tegelijk heeft Hema al toegezegd dat er na de rondvraag ook nieuwe producten komen: zo zal het gamma ondergoed worden uitgebreid met meer kleine en meer grote maten. Voorts komen in meerdere winkels inpaktafels voor de consument. Hema wil uit de deelnemers ook een klantenpanel distilleren, dat jaarlijks op de hoofdzetel van het bedrijf zal bijeenkomen om zijn visie te geven op de plannen van de keten.

 

Het initiatief van Hema om de klanten nauwer te betrekken bij het beleid, wordt nauwlettend gevolgd door de concurrentie. V&D heeft inmiddels al een soortgelijk initiatief genomen.

Meer Schoonheid/verzorging
Bekijk meer
  • icon
    Schoonheid/verzorging27 mei, 2025
    Medi-Market opent donderdag eerste Spaanse winkel

    Na het Nederlandse debuut vorige week gaat Medi-Market nu ook van start in Spanje: donderdag opent de retailer een eerste winkel in Madrid, de eerste van vijf vestigingen die de keten nog dit jaar in het land wil openen.

  • icon
    Schoonheid/verzorging23 mei, 2025
    Planet B en Brauzz slaan handen ineen: van “inbraak” naar fusie

    Start-ups Brauzz en Planet B (producent van Wondr en Klaaar) gaan samen verder: de grotere schaal moet Europese expansie mogelijk maken. Het nieuws werd voorafgegaan door een – niet door iedereen gesmaakte – fake ruzie op sociale media.

  • icon
    Schoonheid/verzorging16 mei, 2025
    Voeding helpt Holland & Barrett aan groei met dubbele cijfers

    Voor het tweede jaar op rij groeit Holland & Barrett met dubbele cijfers. De retailer dankt die mooie prestatie aan investeringen in digitalisering, winkels en het aanbod huismerken, met name in voeding.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Food23 mei, 2025
    Intermarché zet niet-strategische fabrieken te koop
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN