RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Homeparty-merk Mylène opent webshop

icon
Schoonheid/verzorging19 februari, 2019

Mylène, bekend van de homeparty’s, heeft een nieuwe eigenaar en dat laat zich voelen: het merk voor verzorgings- en huishoudproducten opent een webshop en breidt het assortiment bovendien uit met voedingssupplementen.

 

Overgenomen door Omega Pharma-oprichter

Mylène is sinds januari dit jaar in handen van Yvan Vindevogel, de farma-ondernemer die samen met Marc Coucke aan de wieg stond van Omega Pharma. Met zijn bedrijf Vision Healthcare was Vindevogel al gespecialiseerd in de onlineverkoop van gezondheidsproducten en voedingssupplementen, nu wil de zakenman ook voor een kruisbestuiving met de schoonheids- en verzorgingsproducten van Mylène zorgen.

 

Zo is het de bedoeling dat de producten van Vision Healthcare in de toekomst ook op homeparty’s te vinden zijn, terwijl Mylène ook de stap naar online zet. Vanaf nu heeft het Belgische cosmeticamerk, dat tot nu toe enkel te krijgen was op homeparty’s, daarom ook een eigen webshop. Het is de eerste keer dat klanten het merk kunnen kopen zonder langs één van de 2500 consulenten te gaan. 

 

Transformatie sinds 2015

Toch blijft de focus ook in de toekomst op de thuisverkoop liggen. “Onze core business blijft mensen samenbrengen. De homeparty’s blijven dus een belangrijke steunpilaar”, vertelt CEO Alain Duperray. Het idee is dat klanten hun producten nu gemakkelijker kunnen nabestellen en de webshop ook een manier is om kennis te maken met het merk.

 

Mylène, dat in 1965 het daglicht zag in Heist-op-den-Berg, kreeg voor zijn vijftigste verjaardag in 2015 een nieuwe investeerder en een nieuw management. Sindsdien onderging het merk een hele transformatie, waarbij onder meer het gamma wordt herbekeken, de verpakkingen zijn gerationaliseerd en ook de homeparty’s zelf zijn vernieuwd. 

 

77.000 homeparty’s per jaar

Met de overname door Vision Healthcare Group is een nieuwe fase ingeluid: vanaf mei biedt het merk ook ‘Mylène Health’ aan, een lijn van voedingssupplementen in samenwerking met de nieuwe eigenaar. De supplementen worden ontwikkeld in eigen labo, waar ook nog bijna alle producten van het merk worden geproduceerd. 

 

Mylène was vorig jaar goed voor een omzet van 30 miljoen euro en voorziet ook voor het komende jaar een omzetgroei. Eigenaar Vision Healthcare realiseert, met het homeparty-merk inbegrepen, een omzet van 105 miljoen euro. Jaarlijks worden er 77.000 homeparty’s georganiseerd in vijf landen (België, Duitsland, Frankrijk, Luxemburg en Nederland).

Meer over... Schoonheid/verzorging
Zie meer
  • icon
    Schoonheid/verzorging26 juni, 2025
    Hoe de gezondheidstrend de cosmeticamarkt verandert

    Gezondheid is voor consumenten een essentieel criterium in de keuze van verzorgingsproducten. Ook de impact van influencers op sociale media is groot. Dat blijkt uit een nieuw trendrapport van Henkel en trendwatcher Herman Konings.

  • icon
    Schoonheid/verzorging26 juni, 2025
    Google investeert in Gentle Monster voor modieuze wearables

    Google heeft een belang van 4% verworven in de Zuid-Koreaanse brillenmaker Gentle Monster, goed voor een deal van zo'n 107 miljoen euro. Samen willen ze de snel evoluerende markt van slimme brillen veroveren.

  • icon
    Schoonheid/verzorging25 juni, 2025
    [Interview] TOOP: hoe eigenzinnige kinderbrillenwinkels de weg tonen

    Service blijft de essentie, dat bewijst TOOP als geen ander. Net als de mascottes – molletjes – volgt het groeiende concept voor kinderbrillen resoluut een eigenzinnig pad, één waar zorg en vertrouwen centraal staan.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
  • icon
    Food6 juni, 2025
    Lidl verliest klanten na Duits prijsoffensief
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN