RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Lady Gaga verkoopt make-up exclusief via Amazon

icon
Schoonheid/verzorging11 juli, 2019

Popster Lady Gaga lanceert een eigen beautymerk onder de naam Haus Laboratories. Vanaf september zal het label in negen landen exclusief bij Amazon te koop zijn.

 

“Imago bezorgen”

De exclusieve samenwerking met de zangeres illustreert de moeite die de grootste e-tailer ter wereld doet om een deel van de cosmeticamarkt voor zich op te eisen. Het miljardenbedrijf van Jeff Bezos lanceerde eerder ook al een reeks verzorgings- en make-upproducten onder het huismerk Belei. Haus Laboratories zal onder meer in Duitsland, Japan en de Verenigde Staten verkocht worden. België behoort niet tot het rijtje van negen landen waar de producten in september beschikbaar zullen zijn.

 

Lady Gaga is uiteraard niet de eerste ster die een eigen cosmeticalijn op de markt brengt: onder meer zangeres Rihanna (Fenty Beauty) en actrice Drew Barrymore (Flower Beauty) gingen haar vooraf. Volgens onze retailexpert Stefan Van Rompaey is het erg lucratief en kunnen celebrities ermee uitgroeien tot een echt merk, “want van de platenverkoop moeten ze het niet meer hebben”.

 

Voor Amazon is het vooral een manier om zichzelf een imago en identiteit te bezorgen, stelt Van Rompaey: “Amazon heeft geen specifiek imago en dat is lastig om een aantrekkelijke winkel te zijn voor het publiek dat geïnteresseerd is in de mode- en cosmeticawereld, waar dat belangrijk is.”

Meer over... Schoonheid/verzorging
Zie meer
  • icon
    Schoonheid/verzorging25 juni, 2025
    [Interview] TOOP: hoe eigenzinnige kinderbrillenwinkels de weg tonen

    Service blijft de essentie, dat bewijst TOOP als geen ander. Net als de mascottes – molletjes – volgt het groeiende concept voor kinderbrillen resoluut een eigenzinnig pad, één waar zorg en vertrouwen centraal staan.

  • icon
    Schoonheid/verzorging25 juni, 2025
    Prijsafspraken in drogisterijsector? Huiszoeking bij Kruidvat

    De Belgische Mededingingsautoriteit (BMA) heeft huiszoekingen gedaan bij onder andere Kruidvat. De concurrentiewaakhond vermoedt verboden prijsafspraken tussen meerdere retailers en leveranciers van verzorgingsproducten.

  • icon
    Schoonheid/verzorging24 juni, 2025
    Dreambaby lanceert vernieuwde geboortelijsten

    Babyspecialist Dreambaby gooit de klassieke geboortelijst overboord en vervangt die door een hybride formule met digitale portemonnee. Jonge ouders kunnen zelf bepalen wat, wanneer en hoe ze geschenken ontvangen.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
  • icon
    Food6 juni, 2025
    Lidl verliest klanten na Duits prijsoffensief
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN