RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

L’Oréal doet aan experimentele marketing in metro New York

icon
Schoonheid/verzorging31 oktober, 2013

Color Experience

Het project heeft de naam L’Oréal Paris Intelligent Color Experience meegekregen en moet een tussenweg zijn tussen gewoon winkelen en online winkelen. Marc Speichert, chief marketing officer bij L’Oréal Americas zegt aan de New York Times dat het doel een “real-life ervaring door middel van technologie” is. Voorlopig is het concept enkel beschikbaar in één station, maar “als dit experiment succesvol is, dan brengen we het misschien ook naar andere plaatsen.”

 

“Wat zo fantastisch is aan de technologie, is dat we de mogelijkheid hebben om het niveau van betrokkenheid te meten, op basis van het aantal mensen dat voorbijkomt, het aantal dat communiceert met elk scherm, het aantal dat hun informatie nalaat”, gaat hij verder bij de Times.

 

Onmiddellijk te koop

Wanneer voorbijgangers stoppen aan de spiegel van L’Oréal, wordt er een digitale animatie gemaakt van hun silhouet en de kleren die ze dragen. Vervolgens worden er een aantal make-upstijlen voorgesteld. Als de klant tevreden is over het voorstel, dan kan ze de producten daar onmiddellijk kopen. In de machine zullen 700 artikels kunnen van 27 verschillende producten.

 

“Wat we proberen uit te zoeken is of er een honger is naar iets tussen e-tailing en gewone retail”, zei Paul Fleuranges, verantwoordelijk voor bedrijfs- en interne communicatie van de Metropolitan Transportation Authority, die ook meewerkte aan de campagne van L’Oréal. Hij hoopt met dit project een vorm van marktonderzoek te kunnen doen en misschien worden er nog andere pilots zoals dit opgestart.

 

Nuttig gebruik van leegstaande retailruimte

“We hebben veel retailruimte die momenteel niet wordt verhuurd. Als we manieren kunnen vinden om geld te halen uit die activa, dan is dat een goede zaak voor ons. Als we kunnen bijdragen aan de beleving van passagiers, dan is dat een goede zaak voor ons. Als we nieuwe technologie in het systeem kunnen brengen, dan is dat een goede zaak voor ons”, voegde hij toe aan de New York Times. Zo is het project van L’Oréal ondergebracht in een leegstaande kiosk in het metrostation.

Meer Schoonheid/verzorging
Bekijk meer
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen

    De coöperatieve apotheekgroep Multipharma wist in 2024 mooi te groeien, nog los van de overname van de Goed-apotheken. Toch halveerde de nettowinst door aanzienlijke investeringen, onder meer in IT en innovatie.

  • icon
    Schoonheid/verzorging5 juni, 2025
    Nederlandse optiekketen EyeCare doet overname in België

    De Nederlandse optiekgroep EyeCare neemt zeven Belgische winkels van Vision Over Sight over. Hiermee groeit de keten uit tot meer dan 160 vestigingen in beide landen.

  • icon
    Schoonheid/verzorging3 juni, 2025
    The Body Shop keert via Inno terug naar België

    The Body Shop komt terug naar België: de nieuwe licentiehouder voert verregaande gesprekken met warenhuisketen Inno over een shop-in-shopconcept. Daar stoppen zijn ambities evenwel niet: ook eigen Belgische winkels en een herintrede in Zwitserland zitten in de pijplijn.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN