RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

icon
Schoonheid/verzorging17 april, 2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

 

Doelstellingen 2020 grotendeels gerealiseerd

Van de duurzaamheidsdoelstellingen die P&G in 2010 heeft opgesteld voor 2020, heeft de FMCG-producent er al een groot deel gerealiseerd, laat het bedrijf weten in een persbericht. De focus lag toen op klimaat, water en afval. Sinds 2010 is de (absolute) uitstoot van broeikasgas teruggebracht met 16% en het watergebruik in de fabrieken met 27% gereduceerd. Op meer dan 80% van de productielocaties heeft P&G ook een ‘zero waste-to-landfill’-productie gerealiseerd.

 

Daarom maakt het bedrijf nu al nieuwe doelstellingen voor 2030 bekend. ‘Ambition 2030’ slaat op vier bredere pijlers: merken, toeleveringsketen, maatschappij en medewerkers. Mensen sensibiliseren speelt een belangrijke nieuwe rol in de gestelde doelen: zo wil P&G nu ook haar eigen medewerkers aanmoedigen en onderwijzen om duurzaamheid in hun dagelijkse werk te integreren, maar P&G wil ook consumenten aanmoedigen en inspireren om verantwoordelijk te consumeren. Dat zal het onder meer doen door transparant te zijn over de ingrediënten, duurzame innovaties te ontwikkelen en tegen 2030 100% recycleerbare of herbruikbare verpakkingen te gebruiken voor alle merken van het concern.

 

“Wij zijn ervan overtuigd dat P&G een positieve en drijvende kracht kan zijn. Wij kiezen daarom bewust voor een aanpak waarbij wij consumenten in staat stellen om bewuster te consumeren”, vertelt CEO David Taylor.

Brussels Innovation Center speelt grote rol

P&G wil weliswaar ook de eigen voetafdruk verder verminderen: het zet daartoe in op circulaire oplossingen en belooft ten minste vijf miljard liter water van circulaire bronnen te gebruiken en in alle productielocaties hernieuwbare elektriciteit aan te kopen. De broeikasuitstoot van de fabrieken moet met 50% moeten verminderen tegen 2030.

 

Het Brussels Innovation Center van P&G is één van de drijvende krachten in het duurzaamheidsverhaal. “Dankzij de inspanningen die worden gedaan door het verpakkingsteam in de R&D-afdeling van het B.I.C., zal P&G tot 50% gerecycleerd plastic kunnen gebruiken bij de productie van meer dan 230 miljoen flessen van merken als Ariel, Dash of Lenor”, klinkt het.

Meer over... Schoonheid/verzorging
Zie meer
  • icon
    Schoonheid/verzorging26 juni, 2025
    Hoe de gezondheidstrend de cosmeticamarkt verandert

    Gezondheid is voor consumenten een essentieel criterium in de keuze van verzorgingsproducten. Ook de impact van influencers op sociale media is groot. Dat blijkt uit een nieuw trendrapport van Henkel en trendwatcher Herman Konings.

  • icon
    Schoonheid/verzorging26 juni, 2025
    Google investeert in Gentle Monster voor modieuze wearables

    Google heeft een belang van 4% verworven in de Zuid-Koreaanse brillenmaker Gentle Monster, goed voor een deal van zo'n 107 miljoen euro. Samen willen ze de snel evoluerende markt van slimme brillen veroveren.

  • icon
    Schoonheid/verzorging25 juni, 2025
    [Interview] TOOP: hoe eigenzinnige kinderbrillenwinkels de weg tonen

    Service blijft de essentie, dat bewijst TOOP als geen ander. Net als de mascottes – molletjes – volgt het groeiende concept voor kinderbrillen resoluut een eigenzinnig pad, één waar zorg en vertrouwen centraal staan.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
  • icon
    Food6 juni, 2025
    Lidl verliest klanten na Duits prijsoffensief
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN