RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Yoni Van Looveren
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Sephora haalt inspiratie bij Tinder voor nieuwe campagne

icon
Schoonheid/verzorging25 juli, 2016

Make-upmerk Sephora heeft inspiratie gehaald bij datingapp Tinder voor zijn nieuwe campagne. Daarbij kunnen bezoekers van de website links of rechts swipen door verschillende looks van het merk.

“Verslavende winkelervaringen creëren”

Net als bij Tinder geeft de bezoeker bij ‘swipe it, shop it’ aan geen interesse te hebben door naar links te swipen en wel interesse te hebben door naar rechts te vegen. Toont de bezoeker interesse, dan krijgt die onmiddellijk de kans om de look te kopen op de webshop van Sephora.

 

“We proberen leuke, verslavende winkelervaringen te creëren”, zegt topvrouw Deborah Yeh: “We bieden een ruim aanbod aan producten in elke categorie, maar we hebben ook een volledige retail- en digitale ervaring om dat product aan te vullen.”

 

De komende maanden wil Sephora ook foto’s toevoegen van klanten die hun eigen look tonen. Om klanten aan te trekken, zal Sephora bovendien het eerste schoonheidsmerk zijn dat op Tinder reclame koopt die gebruik maakt van de poll-functie van de app. Daarbij wordt aan gebruikers gevraagd om een aantal vragen te beantwoorden, waarna ze een sample van het product kunnen krijgen. Dr. Pepper en Dentyne hebben al gelijkaardige campagnes gevoerd.

 

Naast ‘swipe it, shop it’ komt Sephora ook op de proppen met de ‘beauty uncomplicator’: die moet bezoekers helpen om op een eenvoudige manier het grote aanbod van Sephora te filteren.

Meer Schoonheid/verzorging
Bekijk meer
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen

    De coöperatieve apotheekgroep Multipharma wist in 2024 mooi te groeien, nog los van de overname van de Goed-apotheken. Toch halveerde de nettowinst door aanzienlijke investeringen, onder meer in IT en innovatie.

  • icon
    Schoonheid/verzorging5 juni, 2025
    Nederlandse optiekketen EyeCare doet overname in België

    De Nederlandse optiekgroep EyeCare neemt zeven Belgische winkels van Vision Over Sight over. Hiermee groeit de keten uit tot meer dan 160 vestigingen in beide landen.

  • icon
    Schoonheid/verzorging3 juni, 2025
    The Body Shop keert via Inno terug naar België

    The Body Shop komt terug naar België: de nieuwe licentiehouder voert verregaande gesprekken met warenhuisketen Inno over een shop-in-shopconcept. Daar stoppen zijn ambities evenwel niet: ook eigen Belgische winkels en een herintrede in Zwitserland zitten in de pijplijn.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN