RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Shiseido mengt hyperpersoonlijke zalfjes met app

icon
Schoonheid/verzorging2 juli, 2019

Hoe breng je digitalisering, hyperpersonalisatie en wellness samen? Shiseido gooit ze bij elkaar en mengt ze tot een nieuwe, luxueuze abonnementsformule.

 

Twee unieke crèmes per dag

Voor 92 dollar per maand (81 euro of 10.000 yen in Japan) krijg je bij Shiseido unieke gezichtscrèmes, thuis voor jou bereid en volledig op maat van je huid. Dat is althans de belofte van Optune, de nieuwe abonnementsdienst van het Japanse cosmeticamerk. De premiumservice speelt helemaal in op de trends van personalisatie, digitalisering en zelfzorg.

Het begint allemaal met een app voor de smartphone, die foto’s van je gezicht neemt en zo je huid analyseert. Ook andere data kunnen in de app worden opgenomen, van je menstruatiecyclus over het weer en de luchtvervuiling tot je slaappatroon. Hoe hectischer je levensstijl, hoe wisselvalliger je huid, zien ze immers bij Shiseido.

 

80.000 verschillende mogelijkheden

Bij de app wordt een dispenser met vijf serums geleverd, die op basis van de foto-analyse worden gemengd tot de perfecte samenstelling voor elk moment. Zo levert het cilindervormige toestel twee maal per dag een unieke, persoonlijke lotion af. Er zijn tot 80.000 verschillende combinaties mogelijk, aldus Shigekazu Sugiyama, hoofd van Shiseido Japan, waar de dienst eerst van start gaat.

De cosmeticamaker mikt met het product op vrouwen die huidverzorging belangrijk vinden, maar niet de tijd hebben om de juiste formule te zoeken. Met de maandelijkse bijdrage kunnen gebruiksters de app onbeperkt blijven gebruiken en ook de nodige navullingen ontvangen.

 

Goed voor 550 miljoen euro?

Optune heeft een potentiële omzet van 67,9 miljard yen (zo’n 555 miljoen euro), menen analisten volgens Bloomberg. Dankzij de abonnementsformule zou Shiseido bovendien marketingkosten kunnen uitsparen, terwijl het merk klanten toch trouwer aan zich kan binden.

Als de lancering een succes wordt, behoort expansie naar het buitenland tot de mogelijkheden. Al wordt het dan wel een uitdaging om tegemoet te komen aan de grotere diversiteit aan huidtypes, geeft Sugiyama toe.

Meer over... Schoonheid/verzorging
Zie meer
  • icon
    Schoonheid/verzorging2 december, 2025
    LVMH-beautyketen Sephora komt naar België

    LVMH bereidt de Belgische entree van haar beautyketen Sephora voor. Het Franse moederbedrijf heeft met dat doel een een nieuwe dochteronderneming in Brussel opgericht. Na de komst van Douglas, krijgt de Belgische beautywereld zo een tweede grote schok.

  • icon
    Schoonheid/verzorging28 november, 2025
    Dreambaby opent volgend jaar acht nieuwe winkels

    Dreambaby breidt in 2026 fors uit met acht nieuwe winkels verspreid over het land: er komen vijf locaties bij in Wallonië, twee in Brussel en één in Vlaanderen. De nieuwe eigenaars willen de nabijheid vergroten voor jonge gezinnen.

  • icon
    Schoonheid/verzorging21 november, 2025
    [In Beeld] 450 bezoekers voor opening grootste Douglas-winkel van België

    De nieuwe Douglas-winkel op het Molenpoortplein in Hasselt opende vrijdagochtend de deuren en wist meteen honderden bezoekers te lokken. Sommige klanten stonden al sinds de vroege ochtend paraat.

Meest gelezen
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
  • icon
    Algemeen6 november, 2025
    Eenvoudig en foutloos onkosten declareren met TCOG en Continia Expense Management
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Mode5 november, 2025
    Stinkbom, spoedschorsing en uren aanschuiven: zo verloopt de opening van de Shein-winkel in Parijs
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN