RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

L’Oréal boekt sterkste groei in tien jaar

icon
Schoonheid/verzorging11 februari, 2019

Cosmeticamerk L’Oréal heeft afgelopen jaar de sterkste groei in tien jaar tijd beleefd. Het dankt vooral de Aziatische markt en het zogeheten lipstick-effect voor die groei. Ook 2019 wordt veelbelovend.

 

Honderden miljoenen Aziaten die zich verwennen

De groep sloot 2018 af met een omzet van 26,9 miljard euro, bijna een miljard meer dan in 2017. Opvallend is vooral de groei in de Aziatische regio, waar de omzet er met liefst 24% op vooruitging op vergelijkbare basis. De winst kwam neer op 3,9 miljard euro, 8,8% meer dan een jaar eerder.

 

Het is voor L’Oréal de sterkste groei in tien jaar tijd, te danken aan de sterke Aziatische consumptie: “Je hebt er honderden miljoenen consumenten die het inkomensniveau bereiken waarop ze zichzelf willen verwennen”, zegt CEO Jean-Paul Agon aan CNBC. De topman is dan ook niet bang voor een vertraging van de Chinese economie: “L’Oreal Paris is de nummer één in schoonheidsproducten in China en Maybelline is er het nummer één make-upmerk, dus we hebben producten voor iedereen. We hebben nog steeds veel vertrouwen.”

 

Agon noemt de groei dan ook duurzaam: “De markt is versneld en kan sterk blijven in 2019. Er zijn veel redenen voor die sterke groei, zoals Azië, e-commerce, ‘travel retail’ en huidverzorging, en al die redenen zullen er blijven, dus we zijn best optimistisch voor dit jaar.”

 

West-Europa krijgt hopelijk lipstick-effect

Op de mature Westerse markten lag de groei nochtans heel wat lager: in Noord-Amerika steeg de omzet met 2,7%, maar in West-Europa was er zelfs een terugval van 0,3%. Toch ziet L’Oreal ook daar een lichtpuntje, met name het lipstick-effect: als het economisch minder goed gaat, doen mensen minder grote uitgaven, maar gunnen ze zichzelf wel meer kleine verwennerijen, zoals make-up.

 

“We kunnen er niet op verwedden dat de Europese economie komend jaar zal aanzwellen, maar we zetten er wel op in dat we meer marktaandeel zullen halen en onze eigen groei versnellen. Het goeie van L’Oreal is dat we alle segmenten, alle markten en alle categorieën bedekken, dus als een ander deel van de markt sneller gaat, maken we daar gebruik van. Er is altijd ergens een lichtpunt en wij kunnen daarop inspelen, dus ik ben zeker niet pessimistisch of bezorgd”, besluit Agon.

Meer over... Schoonheid/verzorging
Zie meer
  • icon
    Schoonheid/verzorging26 juni, 2025
    Hoe de gezondheidstrend de cosmeticamarkt verandert

    Gezondheid is voor consumenten een essentieel criterium in de keuze van verzorgingsproducten. Ook de impact van influencers op sociale media is groot. Dat blijkt uit een nieuw trendrapport van Henkel en trendwatcher Herman Konings.

  • icon
    Schoonheid/verzorging26 juni, 2025
    Google investeert in Gentle Monster voor modieuze wearables

    Google heeft een belang van 4% verworven in de Zuid-Koreaanse brillenmaker Gentle Monster, goed voor een deal van zo'n 107 miljoen euro. Samen willen ze de snel evoluerende markt van slimme brillen veroveren.

  • icon
    Schoonheid/verzorging25 juni, 2025
    [Interview] TOOP: hoe eigenzinnige kinderbrillenwinkels de weg tonen

    Service blijft de essentie, dat bewijst TOOP als geen ander. Net als de mascottes – molletjes – volgt het groeiende concept voor kinderbrillen resoluut een eigenzinnig pad, één waar zorg en vertrouwen centraal staan.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
  • icon
    Food6 juni, 2025
    Lidl verliest klanten na Duits prijsoffensief
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN