RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Karin Bosteels
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Unilever koopt Frans cosmeticamerk Garancia

icon
Schoonheid/verzorging28 maart, 2019

De Nederlands-Britse multinational Unilever heeft een bindend bod uitgebracht op Garancia, het Franse premium cosmetica- en huidverzorgingsmerk dat in 2004 werd opgericht. Welk bedrag met de deal gemoeid is, werd niet bekendgemaakt.

 

Wereldmerk maken van Pschitt Magique & Co

Als de concurrentiewaakhond het licht op groen zet, rondt Unilever in het tweede kwartaal van dit jaar de overname af van het Franse cosmetica- en  huidverzorgingsmerk Garancia. Dat werd in 2004 opgericht door de Franse apothekeres Savéria Coste en verkoopt inmiddels een gamma van 38 hoogwaardige gelaats- en lichaamsverzorgingsproducten via apotheken en een select clubje van retailers.

 

“Garancia is een van de topmerken in de apotheek en bekleedt een sterke positionering halfweg natuur en wetenschap”, zegt Vasiliki Petrou, CEO van Unilever Prestige, de premiumdivisie van de Unilever Personal Care-tak. “Het biedt fantastische schoonheidsproducten met een magische toets.” Een duidelijke verwijzing naar hét topproduct uit het Garancia-gamma: Pschitt Magique, een product dat claimt ‘de hele huid binnen 30 seconden te vernieuwen’. “We zijn blij dat we de kans krijgen om dit merk wereldwijd te laten groeien”, aldus nog Petrou.

 

“Na aanhoudende groei in Frankrijk de voorbije jaren is Garancia nu klaar om een nieuwe fase van zijn ontwikkeling in te gaan”, zegt CEO en oprichtster Savéria Coste. “Unilever Prestige is de geknipte partner om de ambities van Garancia waar te maken en tegelijk de kernwaarden van Garancia ‑ schone ingrediënten, creativiteit en excellentie ‑ te vrijwaren.” Financiële details over het bindend bod van Unilever of over de omzet van Garancia zijn niet bekend.

Meer over... Schoonheid/verzorging
Zie meer
  • icon
    Schoonheid/verzorging26 juni, 2025
    Hoe de gezondheidstrend de cosmeticamarkt verandert

    Gezondheid is voor consumenten een essentieel criterium in de keuze van verzorgingsproducten. Ook de impact van influencers op sociale media is groot. Dat blijkt uit een nieuw trendrapport van Henkel en trendwatcher Herman Konings.

  • icon
    Schoonheid/verzorging26 juni, 2025
    Google investeert in Gentle Monster voor modieuze wearables

    Google heeft een belang van 4% verworven in de Zuid-Koreaanse brillenmaker Gentle Monster, goed voor een deal van zo'n 107 miljoen euro. Samen willen ze de snel evoluerende markt van slimme brillen veroveren.

  • icon
    Schoonheid/verzorging25 juni, 2025
    [Interview] TOOP: hoe eigenzinnige kinderbrillenwinkels de weg tonen

    Service blijft de essentie, dat bewijst TOOP als geen ander. Net als de mascottes – molletjes – volgt het groeiende concept voor kinderbrillen resoluut een eigenzinnig pad, één waar zorg en vertrouwen centraal staan.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
  • icon
    Food6 juni, 2025
    Lidl verliest klanten na Duits prijsoffensief
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN