RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Bongo
  • Onderwerpen In beeldwinkelconcept
  • Geografie AntwerpenOost-Vlaanderen
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

[In Beeld] Bongo-winkels worden “cadeau-ateliers”

icon
Vrije tijd4 juni, 2025

Winkels van Bongo zijn voortaan geen gewone verkooppunten meer, maar “cadeau-ateliers” waar klanten in zes stappen naar het gepaste geschenk worden geleid, dat ze daarna zelf kunstig kunnen verpakken.

Beleving en technologie

Zowel de winkel in Waasland Shopping als de vestiging in Wijnegem heropenden op 4 juni in een nieuw jasje. Het vernieuwde ‘My Bongo’-concept zet volop in op beleving en slimme technologie om van elke aankoop een betekenisvol moment maken. “Met een Bongo geef je meer dan een cadeau: je geeft de kans om even stil te staan, samen herinneringen te maken en iets echt te beleven”, luidt de redenering.

De klant krijgt hulp van interactieve kiosken en medewerkers om het juiste geschenk te kiezen, afgestemd op de ontvanger. In zes eenvoudige stappen – van ‘voor wie is het cadeau?’ tot ‘welke ervaring past het best?’ – leidt de kiosk shoppers snel naar een passende selectie. De blikvanger van de nieuwe winkels is de Wrapping Bar, waar klanten hun geschenk kunnen omtoveren tot een klein kunstwerk, met stijlvolle papiersoorten, linten, stickers, naamkaartjes en handgeschreven boodschappen.

“Met deze nieuwe winkelervaring willen we een frisse wind laten waaien door de categorie”, zegt algemeen directeur Kevin Terlaeken. “We creëren een plek waar shoppers zich geholpen en geïnspireerd voelen, en waar ze iets unieks vinden dat ze online of elders niet krijgen: persoonlijk advies, creatieve beleving en échte connectie. Zo maken we van geven opnieuw iets bijzonders.”

Meer over... Vrije tijd
Zie meer
  • icon
    Vrije tijd27 juni, 2025
    Maxi Zoo trappelt ter plaatse met 41 nieuwe winkels

    Fressnapf, het Duitse moederbedrijf van Maxi Zoo, haalde in het eerste kwartaal van 2025 een omzet van 870 miljoen euro. Zowel de omzet als de winst bleven stabiel, ondanks heel wat winkelopeningen.

  • icon
    Vrije tijd23 juni, 2025
    [Interview] “Zeventig bijkomende winkels voor Tom&Co”

    Een nieuwe merkcampagne moet Tom&Co sterker op de kaart zetten bij de jongere generatie dierenliefhebbers. De retailer ontwikkelt innovatieve diensten en duwt weer op het gaspedaal met winkelopeningen, vooral in Vlaanderen.

  • icon
    Vrije tijd16 juni, 2025
    Nieuw logo is begin van grotere transformatie bij Dreambaby

    Dreambaby, de Belgische winkelketen voor jonge ouders en hun baby's, lanceert een nieuw logo en vernieuwde huisstijl. Dit najaar opent de retailer ook zijn eerste winkel volgens een vernieuwd winkelconcept in Brugge.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
  • icon
    Food6 juni, 2025
    Lidl verliest klanten na Duits prijsoffensief
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN