Algemeen

Caroline Thomaes leidt Procter & Gamble Benelux

Vanaf 1 juli wijzigt de directie bij Procter & Gamble Benelux. De Belgische countrymanager Caroline Thomaes gaat nu de Benelux aansturen, Hanneke Spruijt wordt algemeen directeur Nederland. 

Gamesindustrie blijft in opmars

Uit een analyse van onderzoeksbureau Newzoo blijkt dat de gamesindustrie ook in 2017 opnieuw een flinke stap voorwaarts moet zetten. De totale omzet stijgt volgens het rapport naar 108,9 miljard dollar (net geen honderd miljard euro).

Helft Europese online shoppers koopt in het buitenland

Online shoppen is internationaal en wijdverspreid: liefst 52% van de Europeanen kocht het afgelopen jaar in een ander land. Dat en meer blijkt uit de eerste E-Shopper Barometer van logistiek dienstverlener DPD.

Still having the Blokker-blues

De perikelen binnen Blokker Holding vormen een inspiratiebron van formaat voor een bluesnummer over de retail. De negatieve berichtgeving houdt niet op. Het meest recente refrein? De steelse afvloeiing van personeel in de afgelopen twee jaar.

Analyse: Vijf conclusies na de Amazon – Whole Foods deal

Dat Amazon vroeg of laat een supermarktketen zou overnemen, stond in de sterren geschreven. Toch sloeg het nieuws in als een bommetje. Hoe moeten we de gevolgen inschatten voor foodretailers wereldwijd? 

Kinderwagenproducent Bugaboo in de etalage

Als gevolg van een familieruzie tussen de twee oprichters-eigenaars staat Bugaboo te koop. Het Nederlandse merk van luxekinderwagens, dat internationaal doorbrak dankzij de tv-serie Sex and the City, zou zo’n 200 miljoen euro moeten kosten.

Hudson's Bay Nederland presenteert merkportfolio

Hudson's Bay Nederland heeft in de aanloop naar de opening van tien winkels haar merkportfolio gepresenteerd. De formule wil zich met premium merken en limited editions van Nederlandse designers in het hogere segment positioneren.

Fnuiken Nike, Universal Studios en Sanrio de vrije concurrentie?

Een week na het Amerikaanse kledingmerk Guess neemt Brussel nu ook Nike, Universal Studios en Sanrio in het vizier. Mogelijk beperken ze de grensoverschrijdende en de onlineverkoop van hun producten in de Europese Unie.

Fnac en Carrefour: het nieuwe powerkoppel van Frankrijk?

Komt er een huwelijk tussen Carrefour en Fnac Darty, nu Fnac-topman Alexandre Bompard aan het stuur komt van Carrefour? Kunnen een zoekende supermarktketen, een cultuurverkoper in relance en een gewilde elektroretailer de Franse retail ‘great again’ maken? 

Vandaag opent Coolblue zijn Franstalige webshop

Coolblue lanceert vandaag zijn Franstalige verkoopswebsite. In een eerste fase zullen daarop alleen informatica-producten worden aangeboden, de rest wordt in stapjes toegevoegd. Tegen het einde van het jaar moet het hele gamma beschikbaar zijn.

Vannacht eindigt vroegboekkorting voor Shoptalk Europe!

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie die van 9 tot 11 oktober 2017 plaatsvindt in Kopenhagen, toont via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Fietsenwinkel.nl ontvouwt Belgische expansieplannen

De grootste online fietsenverkoper van de Benelux, fietsenwinkel.nl, opent nu ook fysieke winkels in België: de eerste vier vestigingen zijn net open en er zit meer in de pijplijn. De retailer profileert zich als dé specialist in elektrische fietsen. 

Blokker tekent megaverlies op

De Nederlandse retailgroep Blokker heeft in 2016 een megaverlies geleden van 180 miljoen euro. Meer dan de helft ervan was het gevolg van de reorganisaties bij het concern.

Amazon mikt met goedkopere Prime op lage inkomens

Het Amerikaanse Amazon heeft een goedkopere versie van zijn Prime-abonnement gelanceerd voor mensen die afhankelijk zijn van staatssteun. De eerste reacties variëren van "schandalig" tot "geniale zet".

Lion Capital zet Hema opnieuw in de etalage

Lion Capital bereidt een nieuwe poging voor om zijn investering in Hema te gelde te maken. Het investeringsfonds gaat alvast bankiers, advocaten en communicatiespecialisten polsen.

Home of Retail is open: bekijk de foto’s!

Op 7 juni vond de officiële opening plaats van Home of Retail, het nieuwe kennisplatform van RetailDetail. Hier vind je de eerste beelden van een goed gevulde dag met rondleidingen, workshops, seminars en een feestelijke receptie. 

Consument blijft meer online uitgeven

Nederlandse consumenten blijven steeds meer online uitgeven. In dit eerste kwartaal besteedden ze 5,55 miljard euro in webwinkels, liefst 11% meer dan vorig jaar.

2.000 banen op de tocht bij Hudson’s Bay

Het Canadese retailbedrijf Hudson’s Bay gaat een herstructurering doorvoeren, en daarbij zouden maar liefst 2.000 banen verloren gaan. De herstructurering moet vooral zorgen dat Hudson’s Bay minder kosten maakt.

Shoptalk Europe al 65 % uitverkocht

Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie die van 9 tot 11 oktober 2017 plaatsvindt in Kopenhagen, toont trends, technologieën en businessmodellen die bepalen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Back to top