Algemeen

Zooplus groeit met meer dan kwart in 2016

De omzet van dierenwebwinkel Zooplus is in 2016 met 28% gegroeid ten opzichte van een jaar eerder. Daarnaast heeft Zooplus de ambitie om in 2017 de grens van een miljard euro omzet te doorbreken, tegen 2020 moet dat zelfs twee miljard zijn.

Twee nieuwe directeurs voor Hema

Winkelketen Hema heeft twee nieuwe directeurs toegevoegd aan zijn managementteam. Tico Schneider wordt zo verantwoordelijk voor Nederland, terwijl de Brit Adrian Porteous de hele logistieke keten onder zijn hoede krijgt.

Retailprofeet Doug Stephens presenteert nieuw boek op RetailDetail Congress

Retailprofeet Doug Stephens is er weer, met een nieuw boek! Na de bestseller "The Retail Revival" gaat zijn volgende boek over de toekomst van verkopen in een post-digitale wereld. Je hoort er alles over op het RetailDetail Congress op 27 april.

Decathlon opent nieuwe vestiging in Alkmaar

De Franse sportketen Decathlon heeft in Alkmaar zijn elfde Nederlandse vestiging geopend. De winkel maakt deel uit van het volledig vernieuwde winkelcentrum Noorder Arcade in Alkmaar.

Blokker Holding wil Maxi Toys afstoten

Blokker Holding is op zoek naar een overnemer voor speelgoedwinkelketen Maxi Toys en zou daarvoor een tijdje geleden de zakenbank Rothschild onder de arm hebben genomen. De Belgische keten maakt al twintig jaar deel uit van de groep.

Nepartikelen spinnen garen bij groei e-commerce

Met de opkomst van e-commerce is het produceren en verkopen van nepproducten hand over hand toegenomen. Het kopiëren van producten onder min of meer bekende merknamen is een structureel probleem, stelt Europol.

“Winkelen moet gestript worden van alle waardeloze momenten”

De keuze waar retailers vandaag voor staan, is simpel: ofwel versnel je de winkelervaring ofwel vertraag je ze. Dat stelt Cate Trotter, trendhoofd bij Insider Trends, en een van de drie key-note sprekers op het RetailDetail Congress van 27 april.

RetailDetail Congress 2017: The end of online shopping?

Op 27 april 2017 organiseert RetailDetail weer het jaarlijkse RetailDetail Congress. Is e-commerce dood? Na de vele doodverklaringen van de fysieke winkel, moeten we ons de vraag stellen of ook online shoppen niet al stervende is. Dat doen we met een internationaal trio van topsprekers!

 

Google lanceert nieuwe recensieservice

Google gaat zijn Trusted Stores-programma omvormen naar Customer Reviews. De bedoeling is dat webwinkels in de toekomst meer aan hun klanten vragen om reviews te schrijven, zodat de scores op Google waarheidsgetrouwer zijn.

Pets Place en Boerenbond lanceren nieuwe app

IJsvogel Retail, het moederbedrijf van Pets Place en Boerenbond, lanceert een nieuwe app voor beide formules. Die moet online en offline winkelen met elkaar verbinden en voordelen bieden aan trouwe klanten.

Nederlandse markt 3D-printen in opmars

De Nederlandse markt voor 3D-printen zal in 2017 met 20% groeien naar 120 miljoen euro. In 2016 verdubbelde die markt nog van 50 naar 100 miljoen. Wereldwijd is 3D-printen al vijf miljard euro waard.

Lego voor het eerst grootste speelgoedmaker ter wereld

De Deense Lego Group heeft weer een jaar vol groei achter de rug en mag zich daardoor voor het eerst in zijn geschiedenis de grootste speelgoedmaker ter wereld noemen. Voorheen hoorde die titel toe aan Mattel.

Aantal winkeldiefstallen daalt... op papier

Het aantal winkeldiefstallen in Nederland, die zijn doorgegeven aan de politie, is gedaald tot 39.490. Dat is het laagste cijfer sinds 2008. Toch houdt Detailhandel Nederland een slag om de arm: de aangiftebereidheid is de voorbije jaren fors gezakt.

RetailDetail lanceert co-creatieplatform Home of Retail

Meer dan ooit hebben winkelbedrijven nood aan ondersteuning in een wereld die razendsnel verandert. In Home of Retail werken retailers, fabrikanten en toeleveranciers samen aan het winkelen van morgen.

Expansie winkelnetwerk doet omzet Action 34 procent stijgen

De discountketen Action heeft een sterk jaar achter de rug. De omzet steeg in 2016 immers met 34 procent tot 2,675 miljard euro. De sterke expansie van het winkelnetwerk was daaraan niet vreemd.

Mister Spex opent winkels in Duitsland

Mister Spex breidt uit in Duitsland: de van oorsprong online opticien begint binnenkort een tweede winkel in Berlijn en trekt vervolgens naar Bochum, Dortmund, Bremen en Oberhausen. De formule heeft in de nieuwe eigen winkels opgeleide opticiens die de klanten adviseren.

"Het einde van online winkelen" op RetailDetail Congress 2017

Het einde van online winkelen breekt aan, zegt Wijnand Jongen, nota bene oprichter van Thuiswinkel.org. Hoe dat zit, hoort u het op het RetailDetail Congress op 27 april.

Hudson's Bay start zoektocht naar duizenden werknemers

De Canadese warenhuisketen Hudson's Bay schakelt een versnelling hoger in haar Nederlandse expansieplannen. Vandaag start immers de aanwervingsprocedure om liefst 1.800 nieuwe werknemers te vinden, nog eens 700 plaatsen worden later opgevuld.

Helft meer omzet voor Coolblue in 2016

Online retailer Coolblue zag in 2016 zijn omzet met 55% stijgen naar 857 miljoen euro en wil dit jaar zelfs de grens van 1 miljard euro doorbreken. Ook een nieuwe winkel, "een paradepaardje", hoort tot de plannen voor 2017.

Back to top