Algemeen

Beate Uhse doet Christine Le Duc van de hand

Het Duitse Beate Uhse heeft winkelketen Christine Le Duc verkocht aan een Iers investeringsbedrijf. Daarnaast verhuist groothandel Scala Playhouse uit Almere naar een Nederlandse branchegenoot.

Facebook lanceert eigen marktplaats nu ook in Europa

Facebook lanceerde vorig jaar in oktober in een aantal landen, waaronder het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten, een online marktplaats voor tweedehands spullen. Die komt nu ook naar België, Nederland en vijftien andere Europese landen.

AS Adventure krijgt het Duitse McTrek in handen

Het Belgische AS Adventure heeft zijn Duitse sectorgenoot McTrek overgenomen. Dankzij de overname van die 39 winkels en de webshop van de keten, krijgt het een voet in de deur in de grootste outdoormarkt van Europa.

Kijkshop zoekt 1 miljoen voor klantenadviesplatform

Kijkshop is op zoek naar een miljoen euro voor het uitbouwen van een online platform waar klanten elkaar advies kunnen geven en daar commissies mee kunnen verdienen. Dat geld wil het bijeensprokkelen via crowdfunding en momenteel is het al halfweg.

Amerikaanse warenhuisketens blijven het moeilijk hebben

Heel wat Amerikaanse warenhuisketens blijven zwak presteren. Zo zagen zowel Macy’s als Kohl’s hun omzet dalen ten opzichte van een jaar eerder, al was dat minder dan gevreesd werd door analisten.

Amazon wil concurreren met Ticketmaster

Amazon is in gesprek met eigenaars van Amerikaanse evenementenlocaties om te bekijken of het in de nabije toekomst mogelijk is om tickets voor die evenementen te verkopen via de webshop van het Amerikaanse bedrijf.

Recordomzet voor Henkel

Henkel zag in het tweede kwartaal zijn omzet afklokken op een record van net geen 5,1 miljard euro, met dank aan de overname van wasmiddelconcern Sun. Voor het eerst in zijn geschiedenis klimt de halfjaaromzet meteen boven de tien miljard euro.

De Bijenkorf gaat gratis bezorgen

Klanten van De Bijenkorf met een webshopaccount krijgen vanaf nu online bestellingen standaard gratis thuisbezorgd. Bezorgen op zondag of op afspraak blijft echter wel betalend.

Waarom retailers sociale media ernstig moeten nemen

'Content marketing' is meer dan een buzzword: ook retailers kunnen hun voordeel doen met de kracht van verhalen. Dat bewees Snackbytes bijvoorbeeld met een succescase voor Schoenen Torfs.

Lion Capital zoekt opnieuw overnemer voor Hema

Lion Capital heeft zakenbank Credit Suisse onder de arm genomen om ‘strategische opties’ te onderzoeken voor Hema, wat er eigenlijk op neerkomt dat die op zoek moet gaan naar een mogelijke overnemer.

Coolblue lanceert app voor iOS

De Nederlandse webshop Coolblue heeft een eigen app gelanceerd, die voorlopig wel nog enkel beschikbaar is voor Apple-toestellen. Daarmee moeten klanten nog sneller een aankoop kunnen doen op de webshop.

Britse consumentenuitgaven blijven dalen

In juli zijn de consumentenuitgaven in het Verenigd Koninkrijk er voor de derde maand op rij op achteruitgegaan. Het is de eerste keer in vier jaar dat er nog eens drie maanden op rij sprake was van een daling: analisten zien er de hand van de brexit in.

Vier inzichten over digitale transformatie

Veel retailers en merken worstelen met digitale verandering. “Pak het aan zoals je een bergexpeditie zou voorbereiden”, adviseert ervaren gids Karel Demeester, die gedurende jaren de digitalisering bij Coca-Cola aanstuurde.

Al meer dan 100 start-ups op Shoptalk Europe

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 9 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Bic schroeft groeiprognose terug

Bic, de Franse fabrikant van onder meer wegwerpaanstekers, -balpennen en -scheermesjes, is het voorbije halfjaar ter plaatse blijven trappelen. Het management heeft meteen zijn groeiprognose voor het hele jaar verlaagd.

Moederbedrijf Nivea schudt cyberaanval van zich af

Het moederbedrijf van Nivea, het Duitse Beiersdorf, werd in juni net als vele andere grote bedrijven getroffen door een cyberaanval. Uit de laatste cijfers blijkt echter dat het bedrijf daar niet al te veel last van had.

Specsavers zag omzet fors stijgen

Specsavers zag in het afgelopen boekjaar de omzet in Nederland 6% stijgen naar ruim 135 miljoen. De wereldwijde omzet ging nog iets sneller naar omhoog: +6,6% naar 2,6 miljard euro.

Action wil naar 10 miljard euro omzet

Voor investeringsmaatschappij 3i is de aankoop van Action in 2011 de voorbije jaren uitgedraaid op een groot succes: vVorig jaar was de discountketen opnieuw het best presterende bedrijf van de groep. Een omzet van tien miljard euro is het doel.

RetailDetail Day 2017 stoomt u klaar voor de toekomst

Hoe blijven retailers ook morgen succesvol? Op de RetailDetail Day 2017 presenteren acht topondernemers hun eigenzinnige visie op de toekomst. Het wordt een congres dat barst van de inspiratie, zegt dagvoorzitter Gino Van Ossel.

Back to top