Op=Op Voordeelshop neemt telecom over van Kijkshop | RetailDetail

Op=Op Voordeelshop neemt telecom over van Kijkshop

Op=Op Voordeelshop neemt telecom over van Kijkshop
Shutterstock

Op=Op Voordeelshop heeft het volledige telecomassortiment van Kijkshop overgenomen. Binnen enkele weken moeten de producten zowel online als in de winkels van de discountketen te vinden zijn.

 

Nieuwe klanten

“Met onze 148 winkels zijn we nu al een veel gezien gezicht in menig Nederlands winkelgebied. Wij zijn bekend van de verkoop van A-merk-drogisterijartikelen, -wasmiddelen en -reinigingsproducten tegen de allerlaagste prijzen. Wij voegen daar nu een aantrekkelijk assortiment aan toe”, telende connexie.nl op bij directeur Vincent Alkema. Volgens Alkema is de toevoeging niet enkel goed nieuws voor de huidige klanten, maar zal de discounter er ook een hoop nieuwe klanten mee winnen: “Hieronder zijn veel oud-klanten van Kijkshop, die op zoek op zijn naar een winkelalternatief voor hun telecomaankopen.”

 

Op=Op Voordeelshop maakt het voorbije jaar een flinke expansie door: in de zomer van vorig jaar nam het al meer dan dertig winkels over van Blokker en begin dit jaar kreeg het ook een aantal Marskramer-vestigingen in handen. Alkema wil binnen een aantal jaren doorgroeien naar 350 winkels. Momenteel is de keten op dat vlak bijna halfweg.

 

De bijna zeventig winkels van Kijkshop werden begin dit jaar dan weer allemaal gesloten, amper een maand nadat de keten in Zweedse handen kwam. Daarbij verloren 400 werknemers hun baan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.

Opinie: “Help, er zit een Chinees in mijn broek!”

08/05/2018

Techbedrijven als Alibaba en Amazon gaan er met uw data vandoor, Europa stond erbij en keek ernaar. En de merken en retailers? Die sponsoren de hele operatie, zodat hun grootste concurrenten nog groter worden.

Nieuwe directie voor Xenos

08/05/2018

Blokker Holding heeft de verkoop van 110 Xenos-winkellocaties aan Casa nu formeel afgerond. De zestig resterende Xenos-winkels krijgen een nieuwe directie.