Ook Sligro gaat soepen De Verspillingsfabriek verkopen

Ook Sligro gaat soepen De Verspillingsfabriek verkopen

Sligro neemt in haar assortiment zeven soorten koelverse soep op van de Verspillingsfabriek. De fabriek bereikt met de producten nu ook out-of-home-, catering- en horecalocaties.

Van geredde groenten

De koelverse soepen van geredde groenten in de smaken paprika, broccoli, tomaten, ui, courgette, champignon en goulash zijn bij de groothandel verkrijgbaar onder het label De Verspillingsfabriek. Dezelfde soepen zijn sinds vorige maand eveneens bij foodservice groothandel Deli XL te bestellen. Ze zijn hier via de webshop verkrijgbaar in tweeliterverpakking.

 

Producten van geredde groenten staan ook in de supermarkt: enkele weken geleden lanceerde Jumbo ketchups van geredde tomaten. De soepen van de Verspillingsfabriek staan daarnaast onder de naam Barstensvol in de winkels van Emté, de supermarktformule van Sligro Food Group, en bij MCD supermarkten.

 

Verspillen in keten beperken

De Verspillingsfabriek in Veghel ging ruim een jaar geleden van start om voedselverspilling in de keten te beperken. Jaarlijks wordt er in Nederland minstens voor vijf miljard euro weg aan voedsel weggegooid: misvormde groenten, overschot van boeren, telers, tuinders, veilingen of reststromen van bijvoorbeeld professionele versnijders. Van deze restpartijen groenten maken chef-koks en collega’s met een afstand tot de arbeidsmarkt in de Verspillingsfabriek producten zoals koelverse soepen en sauzen.

 

Het ziet er naar uit dat samenwerking met diverse partijen langzaam resultaat gaat opleveren. Eind vorig jaar ondervond de locatie tegenvallende afzet en moeizame steun van retailers. De fabriek in Veghel maakt deel uit van de locatie THREE-SIXTY, waar ondernemers, studenten en startups samenwerken aan innovaties op het gebied van voedselverspilling.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Valora neemt Backwerk over

20/09/2017

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Back to top