Ook Sligro gaat soepen De Verspillingsfabriek verkopen | RetailDetail

Ook Sligro gaat soepen De Verspillingsfabriek verkopen

Ook Sligro gaat soepen De Verspillingsfabriek verkopen

Sligro neemt in haar assortiment zeven soorten koelverse soep op van de Verspillingsfabriek. De fabriek bereikt met de producten nu ook out-of-home-, catering- en horecalocaties.

Van geredde groenten

De koelverse soepen van geredde groenten in de smaken paprika, broccoli, tomaten, ui, courgette, champignon en goulash zijn bij de groothandel verkrijgbaar onder het label De Verspillingsfabriek. Dezelfde soepen zijn sinds vorige maand eveneens bij foodservice groothandel Deli XL te bestellen. Ze zijn hier via de webshop verkrijgbaar in tweeliterverpakking.

 

Producten van geredde groenten staan ook in de supermarkt: enkele weken geleden lanceerde Jumbo ketchups van geredde tomaten. De soepen van de Verspillingsfabriek staan daarnaast onder de naam Barstensvol in de winkels van Emté, de supermarktformule van Sligro Food Group, en bij MCD supermarkten.

 

Verspillen in keten beperken

De Verspillingsfabriek in Veghel ging ruim een jaar geleden van start om voedselverspilling in de keten te beperken. Jaarlijks wordt er in Nederland minstens voor vijf miljard euro weg aan voedsel weggegooid: misvormde groenten, overschot van boeren, telers, tuinders, veilingen of reststromen van bijvoorbeeld professionele versnijders. Van deze restpartijen groenten maken chef-koks en collega’s met een afstand tot de arbeidsmarkt in de Verspillingsfabriek producten zoals koelverse soepen en sauzen.

 

Het ziet er naar uit dat samenwerking met diverse partijen langzaam resultaat gaat opleveren. Eind vorig jaar ondervond de locatie tegenvallende afzet en moeizame steun van retailers. De fabriek in Veghel maakt deel uit van de locatie THREE-SIXTY, waar ondernemers, studenten en startups samenwerken aan innovaties op het gebied van voedselverspilling.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.