Ook Sligro gaat soepen De Verspillingsfabriek verkopen | RetailDetail

Ook Sligro gaat soepen De Verspillingsfabriek verkopen

Ook Sligro gaat soepen De Verspillingsfabriek verkopen

Sligro neemt in haar assortiment zeven soorten koelverse soep op van de Verspillingsfabriek. De fabriek bereikt met de producten nu ook out-of-home-, catering- en horecalocaties.

Van geredde groenten

De koelverse soepen van geredde groenten in de smaken paprika, broccoli, tomaten, ui, courgette, champignon en goulash zijn bij de groothandel verkrijgbaar onder het label De Verspillingsfabriek. Dezelfde soepen zijn sinds vorige maand eveneens bij foodservice groothandel Deli XL te bestellen. Ze zijn hier via de webshop verkrijgbaar in tweeliterverpakking.

 

Producten van geredde groenten staan ook in de supermarkt: enkele weken geleden lanceerde Jumbo ketchups van geredde tomaten. De soepen van de Verspillingsfabriek staan daarnaast onder de naam Barstensvol in de winkels van Emté, de supermarktformule van Sligro Food Group, en bij MCD supermarkten.

 

Verspillen in keten beperken

De Verspillingsfabriek in Veghel ging ruim een jaar geleden van start om voedselverspilling in de keten te beperken. Jaarlijks wordt er in Nederland minstens voor vijf miljard euro weg aan voedsel weggegooid: misvormde groenten, overschot van boeren, telers, tuinders, veilingen of reststromen van bijvoorbeeld professionele versnijders. Van deze restpartijen groenten maken chef-koks en collega’s met een afstand tot de arbeidsmarkt in de Verspillingsfabriek producten zoals koelverse soepen en sauzen.

 

Het ziet er naar uit dat samenwerking met diverse partijen langzaam resultaat gaat opleveren. Eind vorig jaar ondervond de locatie tegenvallende afzet en moeizame steun van retailers. De fabriek in Veghel maakt deel uit van de locatie THREE-SIXTY, waar ondernemers, studenten en startups samenwerken aan innovaties op het gebied van voedselverspilling.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.