RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Yoni Van Looveren
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Nieuw Duits distributiecentrum voor Action

icon
Algemeen26 juni, 2017

De Nederlandse winkelketen Action heeft nabij Mannheim zijn eerste Duitse distributiecentrum geopend. Dat centrum wordt verantwoordelijk voor de bevoorrading van Duitsland, Oostenrijk en een deel van Frankrijk.

Naar 180 Duitse winkels

Dat nieuwe distributiecentrum was nodig, omdat Action in Duitsland een stevige groeistrategie wil realiseren. Zo zijn er vorig jaar maar liefst zestig nieuwe winkels geopend. “Gelet op de grootte en bevolkingsdichtheid is Duitsland één van de belangrijkste landen waarop wij komende jaren onze groeistrategie zullen richten”, stelde CEO Sander van der Laan tijdens de opening van één van die winkels. Momenteel heeft het 150 winkels in Duitsland en tegen het einde van 2017 moeten dat er 180 zijn.

 

In totaal kwamen er in 2016 197 nieuwe winkels bij, verspreid over Nederland, Duitsland, Frankrijk, België, Luxemburg en Oostenrijk. Volgens Van der Laan is Action zo de snelst groeiende non-food discounter in Europa. In 2016 steeg de omzet zo met meer dan een derde naar 2,7 miljard euro. Op vergelijkbare basis was er een omzetgroei van 6,9%, in 2015 was dat wel nog 7,6%. Die vergelijkbare groei was te danken aan het stijgend aantal transacties in de winkels, aangezien de prijzen gelijk bleven.

 

Het distributiecentrum in Duitsland is niet het eerste buiten thuismarkt Nederland. In 2016 werd er ook één geopend nabij Parijs, om zo de grote groei in Frankrijk te ondersteunen.

Meer over... Algemeen
Zie meer
  • B&M-store, Rugby
    icon
    Algemeen13 november, 2025
    Winstdaling van 30% kost deel B&M-top de kop

    B&M heeft zijn directie grondig aangepast na een scherpe winstdaling in de eerste helft van zijn boekjaar. De omzet van de Britse non-fooddiscounter, waar ‘oude bekende’ Tjeerd Jegen CEO is, steeg wel met 4%.

  • icon
    Algemeen13 november, 2025
    Wehkamp vertienvoudigt verlies en ziet omzet dalen

    Wehkamp heeft zijn vorige boekjaar afgesloten met een verlies van 89,1 miljoen euro verlies. Zonder een grote afboeking op de goodwill zou het tekort wel maar 8,9 miljoen euro geweest zijn – al is dat toch nog steeds meer dan vorig jaar. Hoe wil de e-tailer zijn tanker keren?

  • icon
    Algemeen13 november, 2025
    Jongeren vinden in winkels een “safe space”, ziet Tom Palmaerts, spreker op de RetailDetail Night

    Een groeiend wantrouwen van jongeren tegenover technologie biedt kansen voor fysieke retailers: reik jonge shoppers een warme dekentje van rust en structuur aan in tijden van chaos. “Er is een groot verlangen naar gemeenschapsgevoel.”

Evenementen
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Wonen15 oktober, 2025
    Leen Bakker wil nu ook 35 Nederlandse winkels sluiten
  • icon
    Food3 november, 2025
    Albert Heijn verlegt promotionele grenzen met ‘2+5 gratis’-actie
  • icon
    Algemeen28 oktober, 2025
    ChatGPT krijgt een Paypal-betaaloptie
  • icon
    Wonen30 oktober, 2025
    Ex-uitbaters Blokker lanceren eigen formule: Allesz
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN