RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Karin Bosteels
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Ambassadeur opent Haagse winkel Marks & Spencer

icon
Algemeen20 februari, 2014

“Een van onze grootste internationale winkels”

Met zijn 4.800 m² winkeloppervlakte, verdeeld over drie verdiepingen, wordt het vlaggenschip in De Markies “een van onze grootste internationale winkels, met het meest uitgebreide aanbod aan mode en voedingsmiddelen in Nederland“, zegt Bolland, de Nederlandse CEO van het oer-Britse retailicoon. De nieuwe M&S biedt behalve de bekende dames-, heren- en kindercollecties ook zo’n 2.500 voedingsproducten aan in een 700 m² grote Foodhall.

 

De winkel beschikt voorts over een eigen bakkerij en een M&S Café met 112 zitjes. “Ideaal voor klanten die even een pauze nemen van het winkelen en gebruik willen maken van de gratis wifi. Hier kunnen ze genieten van een warme snack en een traditionele cream tea en Engels gebak, naast een uitgebreid aanbod Fairtrade-thee en –koffie, geserveerd door speciaal opgeleide barista’s”, probeert de topman nog wat extra klanten lekker te maken.

 

Sinds Marks & Spencer in april 2013 terugkeerde naar Nederland met www.marksandspencer.nl, heeft de keten niet stilgezeten. De groep opende eerst een multichannelwinkel in Amsterdam en intussen ook zes Marks & Spencer Food-pilots in BP-tankstations op belangrijke locaties in Amsterdam, Den Haag en Utrecht. Bovendien komt er in 2016 een tweede Amsterdamse vestiging (van liefst 6.100 m²!) op het Rokin.

 

Volop clicks & bricks

De Haagse winkel past volledig in de ‘clicks & bricks’-strategie die de Britse retailer aan het uitrollen is. De voorbije weken konden voorbijgangers al met hun smartphone kledingstukken online kopen door QR-codes in de etalages te scannen en in de winkel zelf hebben de verkopers tablets bij zich waarmee ze bijvoorbeeld huishoudartikelen kunnen bestellen.

 

Marks & Spencer gelooft volop in de kracht van multichannel: in zijn recentste boekjaar had online al een aandeel van 13% in de non-food omzet, goed voor ruim 800 miljoen euro. Deze week nog raakte bekend dat de retailer een nieuwe website heeft gelanceerd op zijn thuismarkt, gebaseerd op een eigen platform en niet langer op de software van Amazon.

 

Marks & Spencer, dat bijna 130 jaar geleden werd opgericht, is intussen actief in 53 landen. De groep telt 770 Britse winkels en nog eens 440 internationale vestigingen (op het Europese vasteland, in het Midden-Oosten en in Azië), goed voor 82.000 medewerkers en – naar eigen zeggen – 20 miljoen klanten per week.

Meer Algemeen
Bekijk meer
  • icon
    Algemeen21 mei, 2025
    “Opmars TikTok werpt schaduw op retailsector”

    Sociale media blijven voorlopig eerder een inspiratiebron dan een direct verkoopkanaal, maar de vraag is hoe lang nog: met de onwaarschijnlijke opmars van TikTok voelen retailers de druk van een opkomende retailmodel.

  • icon
    Algemeen20 mei, 2025
    Miljoenenrechtszaak dreigt voor Marks & Spencer na cyberaanval

    Schotse klanten waarvan persoonlijke gegevens werden gestolen bij de recente cyberaanval op Marks & Spencer, dagen de retailer voor de rechter. Dat kan leiden tot een miljoenenclaim.

  • icon
    Algemeen16 mei, 2025
    Waarom één consument op drie AI gebruikt bij het shoppen

    Meer dan een derde van de consumenten maakt gebruik van ChatGPT of een andere AI-assistent bij het winkelen. Ook retailers omarmen de technologie in toenemende mate, voor marketingondersteuning en productinnovatie.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
  • icon
    Mode12 mei, 2025
    RetailDetail Congress bracht inspirerende verhalen uit mode & lifestyle
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN