RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Ria Besseling
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Bruna opent popups voor campagne HiSchool

icon
Algemeen12 mei, 2016

Bruna gaat voor de schoolcampagne van start met het concept HiSchool en opent popupwinkels in Eindhoven en Utrecht. De keten breidt daarnaast het aanbod schoolspullen in de huidige winkels uit. Bruna duikt hiermee in het gat dat V&D Schoolcampus achterliet.

Duik in gat na V&D Schoolcampus

De ruim driehonderd winkels zullen tot september een compleet assortiment voor scholieren aanbieden, van kaftpapier tot Eastpak-rugzakken, ondersteund met aanbiedingen. De twee tijdelijke extra winkels, die in het teken staan van de schoolcampagne, bieden jongeren ‘beleving’ met signeersessies, bezoeken van vloggers, videoschermen en muziek. De winkels zijn geopend aan de Steenweg in Utrecht en naast een Bruna Admirant in Eindhoven.

 

Bruna breidt het aanbod van schoolartikelen fors uit nu de markt daarvoor open ligt door het wegvallen van marktleider V&D. “We bekijken per winkel en per marktgebied hoeveel uitbreiding van het vloeroppervlak er voor schoolartikelen mogelijk is. Dat leidt soms tot een duidelijke verdubbeling van de beschikbare meters en tot het plaatsmaken van vast assortiment voor de artikelen voor school”, vertelt Linda Eradus.

 

 “Nu V&D failliet is, is door het verdwijnen van Schoolcampus een gat in de markt ontstaan waar wij op inspringen. Dat is geweldig voor de klant, omdat die weer een plek heeft waar hij alles in een keer kan aanschaffen. Maar het is ook goed voor onze winkels, omdat die de kans hebben een nog groter marktaandeel te veroveren”, vertelt algemeen directeur Fred Zeegers.

 

V&D Schoolcampus stond voor de aanschaf van spullen voor het nieuwe schooljaar traditioneel op nummer een. Hema komt op nummer twee en Bruna op drie. Eradus: “We willen altijd streven naar een eerste plaats, maar moeten realistisch zijn nu er een gat in de markt is ontstaan. Een tweede plaats innemen zou prima zijn”.

 

Meer sturen op lokaal ondernemen en diensten

Bruna voerde dit voorjaar een koerswijziging door, waarbij ondernemers meer sturen op lokaal ondernemen. De formule wil naar vier winkelconcepten, variërend van een concept voor dorpen en stadswijken tot hightrafficlocaties. Klanten kunnen in deze winkels in stadscentra zelf aankopen afrekenen met een zelfscankassa en via schermen een e-book of e-magazine downloaden. Andere ideeen om af te stemmen op de wensen van de klant zijn waterpunten in de winkels en schermen waarop klanten een bloemetje met een e-card kunnen versturen.

 

Ook samenwerken voor leveringen van diensten krijgt meer nadruk: zo lanceerde Bruna samen met de Buren Afhaalcentrum een nieuwe landelijke dienst om doorlopend bij Brunawinkels pakketten af te halen, af te leveren en te retourneren. Dit gebeurt in beveiligde en onbemande kluisjes.

 

De franchiseorganisatie verwacht openingen van enkele tientallen vestigingen, waaronder de opening nog dit jaar van winkels met een kinderboekenformule in Amsterdam. In omnichannel wil Bruna de klant bereiken via de webshop, sociale media en nu ook via Bliyoo, een abonnement waarmee de klant onbeperkt boeken, tijdschriften en kranten digitaal kan downloaden.

Meer over... Algemeen
Zie meer
  • icon
    Algemeen28 juli, 2025
    Dit zijn de gevolgen van de Amerikaans-Europese handelsdeal voor de retail

    De handelsdeal tussen de Verenigde Staten en de Europese Unie heeft misschien een dreigende handelsoorlog afgewend, maar zet wel grote druk op Europese exporteurs. Het akkoord heeft verstrekkende gevolgen voor sectoren als cosmetica, bier, luxeartikelen en voeding.

  • icon
    Algemeen28 juli, 2025
    “Groot risico op illegale producten bij Temu”

    De Chinese onlinemarktplaats Temu doet niet genoeg om de verkoop van illegale producten op zijn platform aan te pakken. Dat blijkt uit de voorlopige conclusies van een onderzoek door de Europese Commissie.

  • icon
    Algemeen25 juli, 2025
    El Corte Inglés investeert drie miljard “om klantverwachtingen te overtreffen”

    El Corte Inglés heeft ambitieuze plannen aangekondigd: tegen 2030 investeert de Spaanse retailgroep ruim 3 miljard euro in het verbeteren van de klantervaring. "Service blijft ons onderscheidende kenmerk,” zegt voorzitter Marta Álvarez.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging9 juli, 2025
    Leiderschapswissel bij The Body Shop markeert nieuwe groeifase
  • icon
    Algemeen8 juli, 2025
    Sneller retourneren: Goed nieuws voor klanten en betalingsdienstaanbieders
  • icon
    Algemeen16 juli, 2025
    Blokker ziet gros franchisenemers afhaken
  • icon
    Vrije tijd8 juli, 2025
    Game Mania herrijst als webshop onder Nederlandse vlag
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN