RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Ria Besseling
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

FonQ versterkt aanbod lifestyle

icon
Algemeen24 juli, 2017

FonQ versterkt haar aanbod in lifestyle met horloges en zonnebrillen. Het webwarenhuis wil met dergelijke global fashion brands haar retailformule verstevigen. Daarin ligt de focus op producten in wonen, koken en lifestyle.

Internationale merken

FonQ brengt nu internationale A-merken waaronder Ray-Ban, Ted Baker en Guess in categorieën als tassen, reisbagage, horloges en zonnebrillen. Later dit jaar of begin volgend jaar worden nieuwe categorieën toegevoegd, zegt ceo Joost Wels. Doel van de uitbreiding is een completer assortiment brengen, het merk verder laden en autoriteit in lifestyle te vergroten. Het totale assortiment bestaat inmiddels voor zo’n vijftien procent uit lifestyleproducten.
 

De etailer focuste aanvankelijk vooral op lokale en Scandinavische merken, zegt Joost Wels. “Nu dat staat, ligt de focus op global brands.” FonQ versterkt daarmee volgens hem zijn marktpositie, terwijl de nieuwe toevoegingen ook aansluiten bij de A-merken die het al in zijn andere segmenten voert. FonQ kondigde eerder dit jaar aan bezig te zijn met een fysieke winkel, die naar verwachting in Amsterdam komt. Wels ziet ruimte voor maximaal vijf vestigingen in Nederland.

Meer over... Algemeen
Zie meer
  • icon
    Algemeen1 augustus, 2025
    Amazon en Apple profiteren van “hamstereffect” door invoertarieven

    Apple verkocht het afgelopen kwartaal fors meer iPhones en de webwinkel van Amazon draaide op volle toeren. Dat is het gevolg van een hamstereffect: Amerikaanse consumenten wilden hun slag slaan vóór het ingaan van de importtarieven.

  • Jasper Dockx op de voorgrond, met zijn team samen werkend aan een tafel op de achtergrond.
    icon
    Algemeen1 augustus, 2025
    Jasper Dockx: Waarom jongeren liever matcha latte’s dan een huis kopen

    “Jongeren kopen geen huis, wel een matcha latte van acht euro die ze op TikTok zagen. Impulsaankopen worden de norm”, vertelt Jasper Dockx (Twaalfde Man Media) over de impact van sociale media op retailmarketing.

  • icon
    Algemeen31 juli, 2025
    Jacob’s Store opent zevende vestiging in Turnhout

    Een jaar na de doorstart van het failliete Jacob’s Conceptstore opent de zevende winkel onder de naam The Jacob’s Store by Shana & Jo, ditmaal in Turnhout. Onderneemsters Shana Smet en Jo(anna) Van Tilborgh haalden recent ook een derde partner aan boord.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging9 juli, 2025
    Leiderschapswissel bij The Body Shop markeert nieuwe groeifase
  • icon
    Algemeen8 juli, 2025
    Sneller retourneren: Goed nieuws voor klanten en betalingsdienstaanbieders
  • icon
    Algemeen16 juli, 2025
    Blokker ziet gros franchisenemers afhaken
  • icon
    Vrije tijd8 juli, 2025
    Game Mania herrijst als webshop onder Nederlandse vlag
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN