RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Maarten Reul
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Gelukkig nieuw retailjaar!

icon
Algemeen1 januari, 2015

Nieuwe ontwikkelingen, nieuwe kansen

Het is inmiddels een cliché, maar ook een waarheid als een koe: zeker voor retailers geldt dat “optimism is a moral duty”. Natuurlijk zullen er ook in 2015 bedrijven failliet gaan, zullen er gevaarlijke concurrenten opstaan en zal de crisis gaten blijven slaan in de koopkracht en het consumentenvertrouwen. Maar is dat ook reden om te doemdenken? Volgens onze redactie alleszins niet!

 

Dat zeggen we echt niet alleen wegens die “morele plicht”, doemdenken is immers de aartsvijand van een goed retailklimaat, maar we geloven het ook echt. The only way is up, en rondom ons zien we genoeg nieuwe technologische en maatschappelijke evoluties die aan slimme retailers handenvol kansen bieden.

 

Die maatschappelijke evoluties lichten we regelmatig toe op onze website(s) en in ons magazine, en we gaan er nog dieper op in op ons RetailDetail Congres (Save the date: 23 april!). Voor alle mogelijkheden die nieuwe technologieën ons bieden, hebben we dan weer een speciaal Omnichannelcongres op 5 februari. Daarnaast is er ons kenniscentrum The Loop, dat continu de allernieuwste producten, diensten en concepten een plaats geeft. Dit jaar zal The Loop overigens worden uitgebreid met nieuwe verhaallijnen, zoals de Customer Data Loop en de People Loop.

 

Laten we daarom hoopvol vooruitkijken naar een prachtig jaar, vol mogelijkheden voor retailers die zichzelf willen onderscheiden!

Het RetailDetail-team

Meer over... Algemeen
Zie meer
  • icon
    Algemeen8 augustus, 2025
    Wibra mikt op 70 Belgische winkels dit jaar

    Na de opening van de 65ste Belgische winkel gisteren plant Wibra dit najaar nog een vijftal winkelopening in het land. Daarmee zal het winkelnetwerk bijna verdubbeld zijn sinds de doorstart vijf jaar geleden.

  • icon
    Algemeen6 augustus, 2025
    Stakingsaanzegging tegen verruiming openingsuren

    De Waalse vakbond CNE Commerce heeft een stakingsaanzegging van onbeperkte duur ingediend, uit protest tegen de "catastrofale" hervormingen. De christelijke vakbond verzet zich onder andere hevig tegen de soepelere openingstijden voor winkels.

  • icon
    Algemeen4 augustus, 2025
    Ook Antwerpse Grand Bazar verdwijnt als winkelcentrum

    Het Antwerpse winkelcentrum Grand Bazar gaat het voorbeeld van Gent Zuid volgen en verdwijnen: alleen aan de straatkant blijft nog ruimte voor retail. Het concept is voorbijgestreefd, zeggen de eigenaars.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen16 juli, 2025
    Blokker ziet gros franchisenemers afhaken
  • icon
    Algemeen15 juli, 2025
    Waarom Shopify AI-bots tegenhoudt aan de kassa
  • icon
    Algemeen31 juli, 2025
    Blokker-eigenaar Roland Palmer ziet potentieel voor 200 winkels
  • icon
    Food23 juli, 2025
    Lotus Bakeries daagt Holie’s voor de rechter wegens suikerscore
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN