RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Genomineerden ‘Beste Winkelketen van Nederland’ 2013 zijn bekend

icon
Algemeen12 september, 2013

Opnieuw stijging gemiddeld rapportcijfer

Sinds 2005 is het gemiddelde cijfer van de winkelketens aanzienlijk gestegen. Toen lag het gemiddelde op 6,9, terwijl het nu bijna een vol punt hoger uitkomt op 7,8. De ketens worden beoordeeld op 9 aspecten: prijs-kwaliteitverhouding, prijsniveau, acties en aanbiedingen, assortiment, vernieuwing, service, deskundig personeel, klantvriendelijk personeel en sfeer.

 

Uit het onderzoek blijkt wel dat winkelketens zich steeds meer moeten richten op de aspecten prijsniveau en service om zich van de rest te kunnen onderscheiden. Het assortiment is ten opzichte van vorig jaar minder belangrijk geworden.

 

Op 30 september worden de winnaars per categorie bekend gemaakt. In totaal zijn er 27 categorieën, waaronder Boeken, Damesmode, Elektronica, Optiek en meer. Per categorie zijn er maximaal vijf genomineerden die kans maken op de prijs in hun categorie. De 27 winnaars krijgen op 29 oktober te horen of ze de hoofdprijs winnen en ABN AMRO ‘Beste Winkelketen van Nederland’ 2013 worden.

 

Bekende namen

Onder al de genomineerden vinden we ketens zoals C&A, Polare, HEMA, Media Markt, Bakker Bart, Lidl en Rivièra Maison. Zij krijgen binnenkort, samen met de andere genomineerden, dus te horen of ze in oktober nog kans maken om ‘Beste Winkelketen van Nederland’ te worden. Tijdens dat event zullen ook de ‘Retail Executive van het Jaar’ en het ‘Retail Managementteam van het Jaar’ bekend gemaakt worden.

 

Op 28 november organiseert RetailDetail de Belgische evenknie van deze prijsuitreiking op de RetailDetail Night, met name de verkiezingen van de ‘Beste Winkelketen van Belgie’ 2013 en ‘Retailer of the Year Luxembourg’.

Meer Algemeen
Bekijk meer
  • icon
    Algemeen16 juni, 2025
    Is ‘agentic’ AI de toekomst van retail?

    De volgende generatie kunstmatige intelligentie zal niet enkel antwoorden geven, maar ook autonoom taken uitvoeren. ‘Agentic AI’ – zelfredzame, doelgerichte AI – belooft het retaillandschap ingrijpend te veranderen. Maar is de sector daar klaar voor?

  • icon
    Algemeen16 juni, 2025
    Bijna alle Belgische webshops overtreden de wetgeving

    Zo goed als alle Belgische webshops die doe-het-zelfmateriaal, speelgoed of babyartikelen verkopen, overtreden de wetgeving. De meeste handelaars passen hun webwinkel na een waarschuwing wel aan.

  • icon
    Algemeen16 juni, 2025
    “Shoppers gaan vreemd met AI”: de toekomst van retail in zes disrupties

    Consumenten gaan vreemd met AI en kiezen voor huismerken waar ze kunnen. Gelukkig kunnen retailers nog geld verdienen aan andere dingen dan retail. Bain & Company schetst zes trends die de sector de komende tien jaar kunnen hertekenen.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN