Vorige week opende Walmart zijn eerste nieuwe Amerikaanse Supercenter in vier jaar. Met een lay-out die focust op technologie en gemak levert deze hypermarkt de blauwdruk voor 150 nieuwe of te verbouwen winkels de komende jaren.
Omnichannel-aanpak
De opening van een Supercenter van de nieuwste generatie in het Texaanse Cypress betekent voor Walmart het startschot voor een ambitieus expansieplan, waarbij de retailer de komende jaren meer dan 150 winkels zal openen of verbouwen. Het geactualiseerde winkelconcept zet volgens de retailer in op gemak, technologie en beleving, om tegemoet te komen aan de manier waarop klanten vandaag winkelen: sneller, gemakkelijker en meer geconnecteerd.
Naast een opgefriste look en feel biedt het Supercenter een breder assortiment in de belangrijkste categorieën en nieuwe digitale diensten die toegankelijk zijn via QR-codes overal in de winkel. Walmart combineert naar eigen zeggen het beste van fysiek en digitaal om een naadloze omnichannelreis te creëren. Tegelijk blijft de retailer zijn belofte van Every Day Low Prices nakomen.
Afhalen en bezorgen
Hoogtepunten van de nieuwe winkel zijn onder andere een bemand tankstation met acht pompen, een auto-onderhoudscentrum, een moderne apotheek met een gezondheidsruimte, een Spaanse bakkerij, vers bereide sushi en een vestiging van Dunkin’.
Klanten kunnen de Walmart App gebruiken om de installatie van een tv in te plannen of de montage van nieuwe autobanden te reserveren. Bovendien biedt de winkel tal van bezorgopties: naast “gewone” thuisbezorging kunnen klanten kiezen voor snelle bezorging (binnen drie uur) of zelfs express-bezorging (al binnen 30 minuten).