Meer dan zes weken nadat een cyberaanval de e-commerceactiviteiten bij Marks & Spencer volledig lamlegde, is de webshop van de Britse retailer weer open. Toch zijn nog niet alle problemen achter de rug.
350 miljoen euro schade
Klanten van Marks & Spencer in Engeland, Schotland en Wales kunnen sinds vandaag weer bestellingen plaatsen in de webshop van de retailer. De e-commerceactiviteiten zijn evenwel nog niet volledig operationeel: inwoners van Noord-Ierland zullen nog enkele weken geduld moeten oefenen en in eerste instantie zijn enkel de bestsellers en nieuwe producten beschikbaar.
“Meer van onze mode-, huis- en schoonheidsproducten zullen elke dag worden toegevoegd en we zullen in de komende weken afhaling in de winkels, levering op de volgende dag en internationale bestellingen hervatten”, meldt het bedrijf aan Reuters. De webshop was 46 dagen lang onbereikbaar als gevolg van een cyberaanval in april. Die hack had ook een impact op de bevoorrading van de fysieke winkels.
De retailer schat de totale schade op 300 miljoen pond (ruim 350 miljoen euro), al zou een deel daarvan van de verzekeringen kunnen worden gerecupereerd.