RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door redactie
In dit artikel
  • Onderwerpen innovatieMarketing
  • Geografie Benelux
  • Personen Jorg Snoeck
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

“Must read voor iedereen werkzaam in, met of voor retail”

icon
Algemeen2 november, 2022

Valt The Future of Shopping opnieuw in de prijzen? De volledig nieuwe versie van de bestseller is genomineerd voor de PIM Marketing Literature Prize 2022. “Een echte must read voor iedereen werkzaam in retail”, vinden reviewers alvast.

Toch verrassende ontwikkelingen

“De afgelopen vier jaar zijn de ontwikkelingen binnen retail in een stroomversnelling gekomen als gevolg van o.a. een pandemie, oplopende klimaatcrisis en verschuivende machtsverhoudingen. Dit heeft de schrijvers doen besluiten om bij het schrijven van hun nieuwe boek weer vanaf scratch te beginnen”, vat Froukje Schaaf het treffend samen in haar recensie van The Future of Shopping: Re-set Re-made Re-tail op de Managementboek-website.

Het volledig nieuwe boek is de opvolger van The Future of Shopping: Waar Iedereen Retailer Is, dat in 2018 Managementboek van het Jaar werd. Onder dezelfde titel gaan RetailDetail-oprichter Jorg Snoeck en redacteur Pauline Neerman op zoek naar de rode draden doorheen het tumult aan trends en (r)evoluties die de retail- en FMCG-sector vandaag tekenen.

“Wellicht dat je trendwatchers al in de gaten houdt of via een branchevereniging af en toe een overzicht krijgt van wat de trends zijn in retail”, stelt Froukje Schaaf (Light Bulb Insights), zelf specialiste in ‘shopper insights’ voor FMCG en foodservice, maar toch biedt het boek ook voor haar nog “veel verrassende trends en ontwikkelingen”.

“Hoe kunnen we nog doormodderen?”

“En eerlijk gezegd: om alles bij elkaar gebundeld te lezen, vond ik zelf best wel confronterend”, vindt Schaaf. “Er is zóveel gaande, hoe kunnen we dan gewoon een beetje doormodderen op de oude voet? We moeten echt aan de slag om dingen anders te gaan doen, want anders missen we gewoon de boot. Dan zijn het de grote globale spelers en nieuwe startups die straks de retailwereld domineren.”

Aangezien het boek afsluit met twee hoofdstukken over nieuwe businessmodellen en zeven nieuwe kernstrategieën voor retail, kunnen lezers ook zelf nadenken over welke strategie zou passen bij hun business, merkt Froukje Schaaf op. “The Future of Shopping verandert je blik op waar je mee bezig bent en hoe je je business toekomstbestendig houdt”, besluit ze de review.  

Op 24 november, symbolisch tijdens de feestelijke tiende editie van de RetailDetail Night, vernemen we of The Future of Shopping ook bekroond wordt met de PIM Marketing Literature Prize. Duim je live met ons mee in de Antwerpse Handelsbeurs?

Klik hier om The Future of Shopping te lezen.
Meer over... Algemeen
Zie meer
  • icon
    Algemeen28 juli, 2025
    Dit zijn de gevolgen van de Amerikaans-Europese handelsdeal voor de retail

    De handelsdeal tussen de Verenigde Staten en de Europese Unie heeft misschien een dreigende handelsoorlog afgewend, maar zet wel grote druk op Europese exporteurs. Het akkoord heeft verstrekkende gevolgen voor sectoren als cosmetica, bier, luxeartikelen en voeding.

  • icon
    Algemeen28 juli, 2025
    “Groot risico op illegale producten bij Temu”

    De Chinese onlinemarktplaats Temu doet niet genoeg om de verkoop van illegale producten op zijn platform aan te pakken. Dat blijkt uit de voorlopige conclusies van een onderzoek door de Europese Commissie.

  • icon
    Algemeen25 juli, 2025
    El Corte Inglés investeert drie miljard “om klantverwachtingen te overtreffen”

    El Corte Inglés heeft ambitieuze plannen aangekondigd: tegen 2030 investeert de Spaanse retailgroep ruim 3 miljard euro in het verbeteren van de klantervaring. "Service blijft ons onderscheidende kenmerk,” zegt voorzitter Marta Álvarez.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging9 juli, 2025
    Leiderschapswissel bij The Body Shop markeert nieuwe groeifase
  • icon
    Algemeen8 juli, 2025
    Sneller retourneren: Goed nieuws voor klanten en betalingsdienstaanbieders
  • icon
    Algemeen16 juli, 2025
    Blokker ziet gros franchisenemers afhaken
  • icon
    Vrije tijd8 juli, 2025
    Game Mania herrijst als webshop onder Nederlandse vlag
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN