De Nederlandse winkelketen Wibra wist zijn omzet vorig jaar met 22,7% te verhogen tot 286 miljoen euro. De operationele winst steeg zelfs met 35,6% naar 12,7 miljoen euro. Dat komt niet alleen door winkelopeningen, want ook de vergelijkbare omzetgroei ligt hoger dan tevoren, benadrukt de keten.
“Relevanter dan ooit”
De bestaande Wibra-winkels deden de vergelijkbare omzetgroei stijgen van 9% in 2023 naar 11,3% in 2024. CEO Bas Duijsens legt uit dat klanten de vernieuwde winkels, het assortiment én het merk meer waarderen. “We zijn relevanter dan ooit voor steeds meer mensen”, meent de topman.
In 2024 opende Wibra 31 winkels, waaronder de eerste vestiging in Frankrijk. Dit jaar moet de groei zelfs nog sneller gaan: topman Duijsens mikt op 58 extra winkels, mede dankzij de locaties die vrij kwamen door de faillissementen van Blokker en Casa. Daarnaast digitaliseert de retailer verder, en mikt op schaalvergroting en professionalisering om de winstgevendheid te verbeteren.
“Ik ben enorm trots op wat we samen hebben bereikt”, zegt Duijsens in een persbericht: “Dit is het bewijs dat onze formule meer is dan alleen betaalbare prijzen. We combineren eigentijds winkelen met een relevant aanbod en blijven trouw aan onze kernwaarden. Dankzij de inzet van iedereen binnen ons bedrijf én het vertrouwen van onze klanten mogen we met recht terugkijken op een uitzonderlijk sterk jaar.”