RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Maarten Reul
In dit artikel
  • Bedrijven Wibra
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
  • Geografie Nederland
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Nieuwe én bestaande winkels stuwen Wibra naar nieuwe recordhoogte

icon
Algemeen4 juli, 2025

De Nederlandse winkelketen Wibra wist zijn omzet vorig jaar met 22,7% te verhogen tot 286 miljoen euro. De operationele winst steeg zelfs met 35,6% naar 12,7 miljoen euro. Dat komt niet alleen door winkelopeningen, want ook de vergelijkbare omzetgroei ligt hoger dan tevoren, benadrukt de keten.

“Relevanter dan ooit”

De bestaande Wibra-winkels deden de vergelijkbare omzetgroei stijgen van 9% in 2023 naar 11,3% in 2024. CEO Bas Duijsens legt uit dat klanten de vernieuwde winkels, het assortiment én het merk meer waarderen. “We zijn relevanter dan ooit voor steeds meer mensen”, meent de topman.

In 2024 opende Wibra 31 winkels, waaronder de eerste vestiging in Frankrijk. Dit jaar moet de groei zelfs nog sneller gaan: topman Duijsens mikt op 58 extra winkels, mede dankzij de locaties die vrij kwamen door de faillissementen van Blokker en Casa. Daarnaast digitaliseert de retailer verder, en mikt op schaalvergroting en professionalisering om de winstgevendheid te verbeteren.

“Ik ben enorm trots op wat we samen hebben bereikt”, zegt Duijsens in een persbericht: “Dit is het bewijs dat onze formule meer is dan alleen betaalbare prijzen. We combineren eigentijds winkelen met een relevant aanbod en blijven trouw aan onze kernwaarden. Dankzij de inzet van iedereen binnen ons bedrijf én het vertrouwen van onze klanten mogen we met recht terugkijken op een uitzonderlijk sterk jaar.”

Meer over... Algemeen
Zie meer
  • icon
    Algemeen25 juli, 2025
    El Corte Inglés investeert drie miljard “om klantverwachtingen te overtreffen”

    El Corte Inglés heeft ambitieuze plannen aangekondigd: tegen 2030 investeert de Spaanse retailgroep ruim 3 miljard euro in het verbeteren van de klantervaring. "Service blijft ons onderscheidende kenmerk,” zegt voorzitter Marta Álvarez.

  • icon
    Algemeen25 juli, 2025
    Amazon staat voor Britse miljardenclaims

    Amazon moet zich in het Verenigd Koninkrijk verdedigen tegenover collectieve claims van zowel consumenten als retailers, die kunnen oplopen tot vijf miljard euro. Zij beschuldigen de Amerikaanse e-commercegigant immers van machtsmisbruik.

  • icon
    Algemeen24 juli, 2025
    Hoe eerlijk moeten merken zijn over AI-beelden?

    Aldi Süd zegt voortaan welke afbeeldingen in zijn reclamefolders met artificiële intelligentie zijn gegenereerd. De supermarktketen zwengelt zo de discussie over transparantie aan: een actueel debat, nu ook de modesector mannequins volop vervangt door digitale tweelingen.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging9 juli, 2025
    Leiderschapswissel bij The Body Shop markeert nieuwe groeifase
  • icon
    Algemeen8 juli, 2025
    Sneller retourneren: Goed nieuws voor klanten en betalingsdienstaanbieders
  • icon
    Vrije tijd8 juli, 2025
    Game Mania herrijst als webshop onder Nederlandse vlag
  • icon
    Algemeen16 juli, 2025
    Blokker ziet gros franchisenemers afhaken
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN