RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

RetailDetail lanceert co-creatieplatform Home of Retail

icon
Algemeen8 maart, 2017

Meer dan ooit hebben winkelbedrijven nood aan ondersteuning in een wereld die razendsnel verandert. In Home of Retail werken retailers, fabrikanten en toeleveranciers samen aan het winkelen van morgen.

 

Uniek concept

Winkelketens verkeren in zwaar weer, maar een wereld in verandering biedt ook kansen. Retailers die mee bewegen op het ritme van de snel evoluerende markt, zijn de nieuwe winnaars. Daarom opent ‘Home of Retail’ de deuren, een uniek kennis- en belevingsplatform voor de retailbranche. 

“Nergens ter wereld bestaat een vergelijkbaar initiatief”, weet medeoprichter Jorg Snoeck van RetailDetail. “Home Of Retail is méér dan een winkel van de toekomst. We brengen hier retailers, partners, scale-ups, universiteiten, experten, verenigingen, steden en gemeenten samen om in co-creatie aan de toekomst te werken en hun concurrentiepositie te versterken. Home of Retail wordt een thuis voor alle betrokkenen uit de retailsector.”

 

Interactief doe-centrum

Home of Retail biedt vooruitstrevende retailprofessionals inzicht in hun uitdagingen via lezingen, nieuwsbrieven, white papers en data over het snel veranderende retaillandschap.

Bezoekers ervaren de toekomst van het winkelen met alle zintuigen, in de indrukwekkende, 1.200 m² grote belevingsruimte anyVille, in Antwerpen. Hier word je ondergedompeld in een interactief doe-centrum dat een antwoord biedt op huidige en toekomstige vragen van de retailbranche. Je gaat er aan de slag met virtual reality toepassingen, robots, slimme vuilnisbakken, intelligente koelkasten, bodyscanners, artificiële intelligentie, analysetools die winkelgedrag in kaart brengen…

Die kennis en ervaringen vertaalt Home of Retail ook naar de praktijk in expertgroepen en workshops met geaccrediteerde consultants.

 

Initiatiefnemers  

Home of Retail is een initiatief van RetailDetail, al jaren dé referentie die de vinger aan de pols houdt in de wereld van retail en FMCG. Na The Loop, het experience center voor de retail, gaat RetailDetail niet één stap maar de hele mijl verder om retailers, fabrikanten en toeleveranciers te ondersteunen in de razendsnel veranderende retailsector. 

“The Loop kreeg op drie jaar tijd meer dan 20.000 professionele bezoekers over de vloer. We hebben goed geluisterd naar hun opmerkingen. De verhaallijnen in Home of Retail bieden antwoorden op hun vragen”, aldus Jorg Snoeck.

Waarom een uitgever van vakinformatie dit initiatief neemt? “Naast onze printmagazines, onze online publicaties en onze events is dit voor mij de vierde dimensie van uitgeven. We nemen onze lezers en partners mee in een verhaal van inzien, beleven en doen. Samen vinden ze hier een thuishaven om verder te groeien.”

Meer Algemeen
Bekijk meer
  • icon
    Algemeen22 mei, 2025
    Target en Walmart onderuit: kunnen Amerikaanse retailers importtarieven “gewoon opeten”?

    De Amerikaanse retailreus Target ziet zijn omzet dalen en verlaagt zijn verwachtingen voor het hele jaar. Walmart-CEO Doug McMillon waarschuwde al de ‘Trump-tarieven’ de prijzen zullen doen stijgen, en haalde zich daarmee de woede van de president op de hals. Stevent de Amerikaanse retail af op een crisis?

  • icon
    Algemeen22 mei, 2025
    Waarom merken en retailers samen op zoek moeten naar hun meest waardevolle klanten

    Shoppers die trouw zijn aan een merk, zijn doorgaans ook trouw aan de retailer waar ze dat merk kopen. Beide partijen hebben er dan ook alle belang bij om op basis van gedeelde klantdata op hun meest waardevolle klanten te focussen.

  • icon
    Algemeen21 mei, 2025
    Cyberaanval kost Marks & Spencer 300 miljoen pond

    De gevolgen van de recente cyberaanval zullen nog tot in juli voelbaar blijven, waarschuwt Marks & Spencer, dat een impact van zowat 300 miljoen pond (355 miljoen euro) verwacht op de operationele winst.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode12 mei, 2025
    RetailDetail Congress bracht inspirerende verhalen uit mode & lifestyle
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN