RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door redactie Nederland
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Social media: klant weet meer dan winkelpersoneel

icon
Algemeen22 juni, 2011

Door
de opkomst van online en social media-kanalen zijn consumenten veelal beter
geïnformeerd dan het winkelpersoneel dat hen helpt. Zeker bij grotere aankopen lopen de meeste klanten de winkel binnen met recensies, beoordelingen, prijsvergelijkingen en gedetailleerde productinformatie.Liefst 65 procent van de retailers biedt echter zijn personeel in de winkel geen toegang tot deze informatie.

 

Dat blijkt uit een onderzoek van Retail Systems Research, uitgevoerd in opdracht van Red Prairie. Volgens de onderzoekers wijst de studie op een steeds grotere kenniskloof tussen consumenten en winkelpersoneel. ‘Als
klanten technologie gebruiken om zich te informeren over alle aspecten van de
producten die ze willen kopen, dan moet het winkelpersoneel voldoende toegerust
en getraind zijn om op andere manieren toegevoegde waarde te bieden. Retailers
erkennen dit ook. Ze moeten hun medewerkers daarom minimaal dezelfde informatie
bieden als hun klanten’, zegt Jan Heijblom van Red Prairie.

 

Heijblom: ‘Zowel de winkel als de winkelmedewerker moet
eenvoudige toegang hebben tot internet om consumenten een ‘altijd en
overal’-winkelervaring te bieden. Maar dit vereist wel interne transparantie en
bijvoorbeeld een investering in mobiele apparatuur, infrastructuur en training
voor medewerkers.’

 

  

Meer Algemeen
Bekijk meer
  • icon
    Algemeen21 mei, 2025
    Cyberaanval kost Marks & Spencer 300 miljoen pond

    De gevolgen van de recente cyberaanval zullen nog tot in juli voelbaar blijven, waarschuwt Marks & Spencer, dat een impact van zowat 300 miljoen pond (355 miljoen euro) verwacht op de operationele winst.

  • icon
    Algemeen21 mei, 2025
    Europa wil heffing op kleine e-commercepakketjes

    Met een heffing van twee euro op elk klein pakje dat Europa binnenkomt, wil de Europese Commissie de douanecontroles financieren, nu de toevloed aan pakjes van Shein en Temu blijft toenemen.

  • icon
    Algemeen21 mei, 2025
    “Opmars TikTok werpt schaduw op retailsector”

    Sociale media blijven voorlopig eerder een inspiratiebron dan een direct verkoopkanaal, maar de vraag is hoe lang nog. Met de “onwaarschijnlijke” opmars van TikTok voelen retailers de druk van een opkomend retailmodel, suggereert een nieuwe studie.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode12 mei, 2025
    RetailDetail Congress bracht inspirerende verhalen uit mode & lifestyle
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN