RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Karin Bosteels
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Toiletketen 2theloo wil "grootste keten ter wereld" worden

icon
Algemeen30 december, 2014

Bijna 200 toiletwinkels in 14 landen

Sinds de opening van de allereerste vestiging in de Amsterdamse Kalverstraat is 2theloo uitgegroeid tot een groep met bijna 200 vestigingen in winkelcentra, benzine- en treinstations en andere drukbezochte plekken in veertien landen. Jaarlijks maken meer dan 40 miljoen mensen gebruik van de winkelketen, waar de klant met het geld dat hij betaalt voor een bezoek aan het toilet, korting krijgt op alle artikelen die er te koop zijn.

 

Eigenlijk is dat succes eenvoudig te verklaren, zegt medestichter Almar Holtz in een gesprek met Het Parool: “Het was er niet en er blijkt een enorme markt voor te zijn. De webverkoop groeit explosief, winkelgebieden hebben nieuwe diensten nodig om klanten te trekken. Bij 2theloo kun je straks niet alleen naar de wc, maar ook je kleding repareren, geld pinnen, naar de stomerij en internetbestellingen ophalen.”

 

“Alle grote jongens willen met ons praten”

Na de Kalverstraat volgden in 2011 al gauw Amstelveen, Rotterdam en Antwerpen. Het jaar was zelfs nog niet eens voorbij of er lag al een miljoenenbod op tafel van het beursgenoteerde Villeroy & Boch. “Dat hebben we afgewimpeld. We waren nog maar net begonnen en het geld hadden we toch niet nodig”, zegt Holtz daarover.

 

In 2012 maakte 2theloo voor het eerst winst en sindsdien verviervoudigde de omzet elk jaar. “Als het gaat om het aantal vestigingen, kunnen wij uitgroeien tot de grootste retailer ter wereld. Starbucks, Burger King, noem maar op, alle grote jongens willen met ons praten.”

 

Tragisch verkeersongeval

Maar het succesverhaal van2theloo kreeg het voorbije jaar ook een gitzwart randje, toen medeoprichter Eric Treurniet bij een tragisch verkeersongeval om het leven kwam. “Die zondag zat ik al met de aandeelhouders om de tafel. Ik heb nooit overwogen te stoppen, maar het heeft me wel veranderd”, aldus Holtz.

 

“Het afgelopen half jaar werd ik geleefd door mijn agenda. We hadden het samen al vreselijk druk, nu had ik ineens twee banen. Het werk is een afleiding, maar je wordt voortdurend geconfronteerd met het verdriet. Ik ben niet alleen een compagnon verloren. Hij was mijn allerbeste vriend. We hadden een huwelijk, dat is weg. En zo’n harde klap had ik nooit eerder meegemaakt.”

 

Gelukkig had het duo net een deel van de aandelen verkocht, waardoor financieel alles geregeld was. Een geluk bij een ongeluk, “maar tijd om over alles na te denken had ik tot nu nauwelijks. Dat ga ik met de feestdagen doen. Het jongensboek is ineens heel serieus geworden”, besluit de topman in Het Parool.

Meer over... Algemeen
Zie meer
  • icon
    Algemeen28 juli, 2025
    Dit zijn de gevolgen van de Amerikaans-Europese handelsdeal voor de retail

    De handelsdeal tussen de Verenigde Staten en de Europese Unie heeft misschien een dreigende handelsoorlog afgewend, maar zet wel grote druk op Europese exporteurs. Het akkoord heeft verstrekkende gevolgen voor sectoren als cosmetica, bier, luxeartikelen en voeding.

  • icon
    Algemeen28 juli, 2025
    “Groot risico op illegale producten bij Temu”

    De Chinese onlinemarktplaats Temu doet niet genoeg om de verkoop van illegale producten op zijn platform aan te pakken. Dat blijkt uit de voorlopige conclusies van een onderzoek door de Europese Commissie.

  • icon
    Algemeen25 juli, 2025
    El Corte Inglés investeert drie miljard “om klantverwachtingen te overtreffen”

    El Corte Inglés heeft ambitieuze plannen aangekondigd: tegen 2030 investeert de Spaanse retailgroep ruim 3 miljard euro in het verbeteren van de klantervaring. "Service blijft ons onderscheidende kenmerk,” zegt voorzitter Marta Álvarez.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging9 juli, 2025
    Leiderschapswissel bij The Body Shop markeert nieuwe groeifase
  • icon
    Algemeen8 juli, 2025
    Sneller retourneren: Goed nieuws voor klanten en betalingsdienstaanbieders
  • icon
    Algemeen16 juli, 2025
    Blokker ziet gros franchisenemers afhaken
  • icon
    Vrije tijd8 juli, 2025
    Game Mania herrijst als webshop onder Nederlandse vlag
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN