RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Vlerick Retail Platform komt thuis bij RetailDetail

icon
Algemeen21 maart, 2022

Het Vlerick Retail Platform, een reeks namiddagsessies rond actuele retailonderwerpen gemodereerd door professor Gino Van Ossel, komt onder de RetailDetail-paraplu. Het concept blijft onveranderd: praktijkgetuigenissen met de nadruk op interactie.

 

“Dit is thuiskomen”

Vanaf het volgende academiejaar zullen de sessies van het Vlerick Retail Platform niet langer plaatsvinden in Wemmel, maar wel in de Antwerpse Stadsfeestzaal. RetailDetail neemt de organisatie van het platform over van de Vlerick Business School. De deskundige omkadering blijft in de goede handen van retailprofessor Gino Van Ossel. De sessies waren geen prioriteit meer voor de onderwijsinstelling, legt hij uit.

 

“Het Retail Platform is ontstaan in een tijd toen Vlerick nog een echt Vlaamse businessschool was, met open opleidingen. Vandaag is het een heel ander huis: veel internationaler, meer gericht op langlopende opleidingstrajecten en bedrijfsinterne opleidingen op maat. Daardoor werd het platform een beetje een weeskindje binnen de school. Maar ik kreeg wel de kans om het te laten voortleven met een betrouwbare, complementaire partner. RetailDetail is al jaren mediapartner van het Vlerick Retail Platform en is dan ook een logische keuze: een ‘match made in heaven’ zelfs. Dit voelt als thuiskomen.”

 

Perfect complementair

Het concept blijft ongewijzigd: vier namiddagen per jaar brengt het Retail Platform professionals met een brede retailinteresse samen rond actuele onderwerpen. Getuigenissen uit de praktijk van toonaangevende retailers worden gevolgd door discussies rond hete hangijzers in retail. En hoewel RetailDetail zelf al een hele reeks seminars en congressen organiseert, zijn de sessies van het Retail Platform toch perfect complementair, is de overtuiging van Van Ossel.

 

“Die congressen zijn thematisch, zoals bijvoorbeeld het Omnichannel & E-Commerce Congress op 24 maart. Het Retail Platform speelt in op actuele thema’s die van jaar tot jaar wisselen. De baseline is dan ook ‘de beste manier om bij te blijven in retail’. Telkens brengen we twee cases, die door mij ingeleid en theoretisch omkaderd worden. Het zijn sessies ‘voor retailers en door retailers’, er komen geen consultants of leveranciers op het podium. En er is geen tijdsdruk, dus veel ruimte voor interactie. Die formule werkt heel goed.”

 

Opleidingsambities

Van Ossel maakt zich sterk dat dit onderscheidende concept onder de RetailDetail-vlag weer kan groeien. Dat denkt ook Bie Buelens, CEO van RetailDetail. “Ik ben heel blij dat we samen het Retail Platform kunnen verderzetten. Deze samenwerking past in mijn ambities om met RetailDetail nog sterker in te zetten op trainings- en opleidingstrajecten, met diepgaande korte masterclasses en workshops als aanvulling op onze congressen. Retailers zijn vragende partij, ik zie veel potentieel.”

 

Het Retail Platform richt zich tot managers uit alle retailsectoren, zowel food als non-food, maar ook tot leveranciers en dienstverleners die de leefwereld van hun retailklanten op de voet willen volgen. Inschrijven kan zowel individueel als op bedrijfsniveau, zowel voor de volledige reeks van vier sessies als voor individuele sessies. Bedrijven kunnen ook tickets kopen om te schenken aan zakenrelaties. Het concrete programma voor het academiejaar 2022-2023 maken we later bekend op de RetailDetail-website. 

Meer over... Algemeen
Zie meer
  • icon
    Algemeen5 december, 2025
    Gifi verkoopt Zwitserse winkels aan Maxi Bazar

    De Franse discounter GiFi zet zijn financiële herstel verder met de verkoop van zijn dertig Zwitserse winkels. De keten ontsnapte begin dit jaar ternauwernood aan de ondergang.

  • icon
    Algemeen5 december, 2025
    Autodealer Van Mossel legt eigen systemen plat na cyberaanval

    Het Nederlandse autodealerconcern Van Mossel, met 571 vestigingen in Europa, heeft vorig weekend de eigen IT-systemen stilgelegd na een gerichte cyberaanval. Door die snelle reactie bleef de impact beperkt.

  • icon
    Algemeen4 december, 2025
    Mechelen verdubbelt aanbod Shopping Shuttle

    Vanaf februari zullen de gratis bussen van de Shopping Shuttle (tussen de parking aan De Nekker en de Grote Markt) zes dagen per week gaan rijden, in plaats van drie dagen zoals nu.

Meest gelezen
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
  • icon
    Algemeen6 november, 2025
    Eenvoudig en foutloos onkosten declareren met TCOG en Continia Expense Management
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN