RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door redactie Nederland
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Bouwmarkten vinden groei in vuurwerk

icon
Doe-Het-Zelf/Tuin27 december, 2012

Meer bouwcentra, minder specialisten

Het aantal mensen dat dit jaar vuurwerk gaat kopen, zou met 9 procent dalen naar 22,5 procent. De ruime meerderheid (64%) geeft als reden om niet kopen aan dat ze het geld liever aan wat anders besteden. De mensen die wél vuurwerk kopen, zullen ongeveer evenveel blijven besteden aan vuurwerk als vorig jaar (ongeveer zestig euro). De gemiddelde online bestelling ligt ongeveer vijf euro hoger, blijkt uit het onderzoek naar het gedrag van Nederlanders rond Oud & Nieuw dat is uitgevoerd door Q&A Research & Consultancy.

 

Waar vorig jaar de tuincentra een stijging in aantal vuurwerkklanten lieten zien, zijn dat dit jaar de bouwmarkten. Vorig jaar kocht 12% vuurwerk via een bouwmarkt, dit jaar zal dat zo’n 15% zijn. De verkopen via een vuurwerkspecialist zullen flink dalen ten opzichte van vorig jaar, maar deze groep verkopers voert nog wel de lijst aan met 39 procent van de klanten. In 2011 was er nog een verdubbeling te zien van vuurwerkverkoop via internet. Dit jaar is die stijging alweer gestagneerd, waarbij ook de gemiddelde besteding ongeveer gelijk blijft aan vorig jaar. Ongeveer 7% van het vuurwerk wordt via internet gekocht.

Meer Doe-Het-Zelf/Tuin
Bekijk meer
  • icon
    Doe-Het-Zelf/Tuin28 mei, 2025
    Intergamma groeit in Nederland, krimpt in België

    Ondanks voorzichtigheid onder consumenten zag Intergamma vorig jaar zijn omzet stijgen. De doe-het-zelfretailer optimaliseert het promotiebeleid en stuurt strak op de kosten. Online kent een sterke groei.

  • icon
    Doe-Het-Zelf/Tuin19 mei, 2025
    Bloemenhal na een jaar opnieuw failliet

    Een jaar na de doorstart met een Nederlandse investeringsgroep is de Oost-Vlaamse bloemenwinkelketen Bloemenhal opnieuw failliet. De curator is op zoek naar een overnemer.

  • icon
    Doe-Het-Zelf/Tuin19 maart, 2025
    Hoe Chinezen de Europese doe-het-zelfmarkt stuwen

    Doe-het-zelfaankopen worden nog steeds digitaler en internationaler. E-commerce blijft een groeiend deel van de markt inpalmen, zeker nu Chinese nieuwkomers al naar de top vijf doorstoten.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN