RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Franse groei geeft Kingfisher flinke boost

icon
Doe-Het-Zelf/Tuin20 mei, 2021

De Britse doe-het-zelfgroep Kingfisher heeft een topkwartaal achter de rug. Vooral de enorme groei in Frankrijk is opvallend.

 

DHZ-hausse houdt aan

De omzet in het eerste kwartaal, dat eindigde op 30 april, kwam uit op 3,44 miljard pond (ongeveer 4 miljard euro), een stijging met 60% op jaarbasis. Dat de opbrengsten voor de moedermaatschappij van onder meer B&Q, Castorama en Screwfix ook ten opzichte van 2019 – dus vóór de crisis – nog ruim een vijfde hoger liggen, geeft aan hoe sterk het doe-het-zelfconcern de voorbije maanden presteerde.

 

Zowel in het Verenigd Koninkrijk als in Frankrijk groeide de groep sneller dan de markt, schrijft Retail Gazette. De omzet in het VK en Ierland steeg op jaarbasis met 66,8% tot 1,82 miljard pond (2,1 miljard euro). Nog straffer was de prestatie in Frankrijk: daar verdubbelde de omzet bijna (+97,4%) tot 1,17 miljard pond (1,4 miljard euro). Vorig jaar knoopten de Franse dochters Castorama en Brico Dépôt voor het eerst in vijf jaar weer met groei aan.

 

Vooruitzichten aangepast

De onlineverkoop van de groep steeg op jaarbasis met 63%: Kingfisher haalt intussen meer dan een vijfde van zijn inkomsten uit e-commerce. Ten opzichte van 2019 bedraagt de toename zelfs een onwaarschijnlijke 258%.

 

“Door de sterke start van het jaar verwachten we nu dat de omzet en de aangepaste winst voor belastingen in de eerste helft van het jaar boven onze eerdere verwachtingen zullen uitkomen,” verklaarde CEO Thierry Garnier.

 

Meer over... Doe-Het-Zelf/Tuin
Zie meer
  • icon
    Doe-Het-Zelf/Tuin4 december, 2025
    Maxeda wil winkels van Brico en Praxis verzelfstandigen

    Om zijn hoge schuldenlast te verlichten, is doe-het-zelfgroep Maxeda, eigenaar van de ketens Brico en Praxis, van plan om tien winkels in de Benelux te verkopen aan zelfstandige ondernemers.

  • icon
    Doe-Het-Zelf/Tuin2 december, 2025
    Aveve gaat in zee met onlinewarenhuis Bol

    Aveve zet een nieuwe stap in zijn omnichannelstrategie: een selectie van het assortiment is voortaan verkrijgbaar via Bol. Met die uitbreiding wil de retailer de online zichtbaarheid van de eigen merken vergroten.

  • icon
    Doe-Het-Zelf/Tuin27 november, 2025
    Kingfisher verhoogt winstverwachting na “kwartaal van hoge kwaliteit”

    Kingfisher verhoogt zijn winstverwachting voor boekjaar 2025/26 dankzij kostenbesparingen, ondanks omzetdalingen buiten het Verenigd Koninkrijk.

Meest gelezen
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
  • icon
    Algemeen6 november, 2025
    Eenvoudig en foutloos onkosten declareren met TCOG en Continia Expense Management
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Mode5 november, 2025
    Stinkbom, spoedschorsing en uren aanschuiven: zo verloopt de opening van de Shein-winkel in Parijs
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN