Coolblue breidt zijn directie uit om de groei in zowel energie als het buitenland te ondersteunen. Het topmanagement van de Rotterdamse elektronicaretailer verdubbelt in omvang.
Energie groeit hard
Michiel van der Zanden, momenteel head of marketing, wordt benoemd tot Chief Marketing Officer. Lars van der Hoorn, tot nu toe financieel directeur bij Coolblue Energie, krijgt de nieuwe rol van Chief Energy Officer en wordt bovendien verantwoordelijk voor de fysieke winkels.
Met hun benoeming bestaat de directie van Coolblue nu uit vier leden: oprichter en CEO Pieter Zwart, CFO/COO Daphne Smit, CMO Michiel van der Zanden en CEO Energy Lars van der Hoorn. Tot vandaag vormden enkel Zwart en Smit het managementduo van het bedrijf.
Volgens Coolblue speelt de versterking in op de “harde groei van de energie-activiteiten door de succesvolle verkoop van energiecontracten via de winkels” en de “stevige groei in Duitsland”. De retailer wil zijn organisatie beter afstemmen op die dubbele expansie. Coolblue sloot 2024 af met een omzet van 2,46 miljard euro.

