Het omnichannelmodel van Fnac Darty werpt vruchten af, zegt CEO Enrique Martinez. De elektroretailer boekt een mooie vergelijkbare omzetgroei, presteert sterk in Spanje en lanceerde Darty in Portugal.
Sterkere focus op diensten
De omzet van Fnac Darty in het derde kwartaal bedroeg bijna 2,5 miljard euro, een stijging op vergelijkbare basis met 1,6% en op gerapporteerde basis met 34,6%, als gevolg van de overname van de Italiaanse keten Unieuro. Op de Franse thuismarkt realiseerde de retailer een vergelijkbare omzetgroei van 1,7%, in de rest van Europa met 1,3%. Een uitblinker was Spanje met een groei van 3,9% in het derde kwartaal en 6,2% over de eerste negen maanden.
Online vertegenwoordigt nu 20% van de totale omzet van de groep, mede dankzij de ontwikkeling van het omnichannelmodel (click & collect), dat bijna 50% van de online verkopen uitmaakt. De sterkere focus op diensten deed de brutomarge op vergelijkbare basis met 50 basispunten stijgen tussen eind september 2024 en eind september 2025.
“We hebben een zeer solide kwartaal neergezet, vooral ondersteund door onze serviceactiviteiten en de online verkoop,” bevestigt CEO Enrique Martinez. Hij wijst ook op de bemoedigende start van het strategische plan “Beyond Everyday”, met onder meer de lancering van het merk Darty in Portugal.

