RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Media Markt werkt aan caféconcept en stadswinkels

icon
Elektro3 juli, 2015

Service 2.0

Media Markt zegt aan RetailTrends dat het caféconcept een nieuw element in ontwikkeling is. De klant zal er kunnen genieten van een kop koffie en tegelijk gebruikmaken van technische voorzieningen. Zo kan er ondertussen bijvoorbeeld een kleine reparatie aan de klant zijn telefoon worden uitgevoerd of installeert Media Markt apps op zijn nieuwe smartphone. Dit gebeurt in een café-achtige ambiance, weliswaar in de winkel maar toch afgescheiden. 

 

Media Markt laat nog onbevestigd met welke partner de keten voor Media Markt Café gaat samenwerken. Niettemin ging de naam van Starbucks al bij wijze van voorbeeld over de lippen.

 

MediaMarkt Nederland werkt volgens Media Markt-directeur Barry Van Ruiven aan Service 2.0, waarbij consumenten met extra diensten, service, accessoires, content en beleving moeten worden verleid. Ieder winkelcentrum in Nederland zou volgens Van Ruiven een ‘experience centre’ moeten worden, met innovaties zoals het Media Markt Café. Anders is de retail volgens hem ten dode opgeschreven.

 

Ook stadswinkels

Media Markt richt volgend jaar de aandacht ook op stadswinkels. Er is in Nederland geen ruimte voor meer grote vestigingen, volgens de elektronicaretailer. De keten beschikt hier over vijftig grote winkels en daarmee is ons land vol, aldus directeur Barry Ruiven van Media Markt Nederland in het Algemeen Dagblad.

 

“Misschien dat er nog een of twee grote winkels bijkomen, maar we gaan ons vanaf volgend jaar richten op kleinere formaten”, zegt Ruiven. Het is volgens hem nog niet bekend waar de stadswinkels komen en hoe ze eruit gaan zien. “Het gaat erom dat we dichter bij de klant willen zijn.”

 

Media Markt is in 1979 opgericht door vier Duitse ondernemers. Momenteel zijn er ruim vijfhonderd Media Markt-winkels in zeven Europese landen. Media Markt Nederland is onderdeel van de Metro Group. De eerste Nederlandse winkel werd in 1999 in Rotterdam geopend. Ruim dertig vestigingen ontvangen ieder weekend zo’n 550.000 bezoekers.

Meer over... Elektro
Zie meer
  • icon
    Elektro2 juli, 2025
    Krëfel: ook 2025 ziet er niet goed uit

    In 2024 liepen de verliezen bij Krëfel verder op. De keten geeft ook toe pessimistisch te zijn over 2025. Toch is er hoop voor de toekomst, zowel bij de directie als bij de vakbonden, als de elektroretailer de nodige tijd krijgt.

  • icon
    Elektro19 juni, 2025
    Ruim helft alle consumentenelektro online in 2026

    De onlineverkoop van consumentenelektronica groeide vorig jaar met bijna een kwart. Er ligt nog verdere groei in het verschiet, vooral dankzij refurbished smartphones, tenzij de Amerikaanse importtarieven roet in het eten gooien.

  • icon
    Elektro11 juni, 2025
    Abonnementen worden groeimotor voor Fnac Darty

    Fnac Darty gaat op zoek naar groei buiten het traditionele retailmodel: de toekomst is aan diensten, abonnementen, retailmedia en business-to-businessactiviteiten, met circulariteit als rode draad.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen18 juni, 2025
    Zware Europese boete dreigt voor AliExpress
  • icon
    Algemeen16 juni, 2025
    Is ‘agentic’ AI de toekomst van retail?
  • icon
    Food24 juni, 2025
    Ongeziene breuk: Jumbo wisselt van broodleverancier
  • icon
    Food17 juni, 2025
    GoodLife Foods neemt krokettenspecialist TNS Food over
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN