RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Karin Bosteels
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

"Samsung aast op Blackberry"

icon
Elektro15 januari, 2015

Circa 6 miljard euro

Volgens persagentschap Reuters, dat zich baseert op anonieme bronnen en op documenten die het kon inkijken, zou Samsung bereid zijn 13,35 tot 15,49 dollar per aandeel op tafel te leggen voor Blackberry. Het nieuws zorgde meteen voor een felle koersopstoot van het Blackberry-aandeel, dat in één klap 30% omhoog schoot.

 

Inclusief de schulden van Blackberry komt het bod van Samsung uit op een totaalbedrag van 6 à 7,5 miljard dollar, omgerekend 5,1 à 6,4 miljard euro. Een bom geld voor een smartphoneproducent die allesbehalve in goeden doen is, maar volgens analisten zou Samsung vooral uit zijn op de patenten van Blackberry. Patenten zijn almaar belangrijker in de strijd met concurrenten, een strijd die ook almaar vaker voor de rechtbanken wordt uitgevochten.

 

Samsung en Blackberry werken sinds november overigens al samen. Zo integreerde Samsung het beveiligingsplatform van Blackberry in zijn nieuwe Galaxy-modellen, wat Blackberry meteen wat extra inkomsten oplevert.

 

Mag het iets meer zijn?

Blackberry was begin van deze eeuw hét nummer één op de markt van de smartphones, maar werd al gauw compleet overklast door Apple en Samsung. Het bedrijf ging dan ook al een paar keer ei zo na over de kop. In oktober 2013 ging Blackberry zelfs aankloppen bij Facebook om er te peilen naar een mogelijke overname-interesse, maar uiteindelijk verkoos het Canadese bedrijf toch om op eigen kracht voort te gaan.

 

In Canada valt te horen dat het bedrijf “op de hoogte” is van de berichten maar, zo citeert persbureau Bloomberg een bron, “BlackBerry is niet in gesprek met Samsung met betrekking tot een mogelijk aanbod om BlackBerry te kopen.” Bestuurders van beide bedrijven zouden elkaar vorige week wel ontmoet hebben om een potentiële transactie te bespreken. Een anonieme bron zei dat BlackBerry wel vaker overnamevoorstellen ontvangt maar dat de eigenaars rekenen op een veel hogere overnameprijs dan het bedrag dat door Reuters wordt genoemd.

Meer over... Elektro
Zie meer
  • icon
    Elektro17 juli, 2025
    5% omzetgroei voor MediaMarkt-eigenaar Ceconomy

    Ceconomy, het bedrijf achter elektroketens MediaMarkt en Saturn, heeft in het derde kwartaal zijn omzet met 5% zien groeien en zijn verlies zien afnemen.

  • icon
    Elektro2 juli, 2025
    Krëfel: ook 2025 ziet er niet goed uit

    In 2024 liepen de verliezen bij Krëfel verder op. De keten geeft ook toe pessimistisch te zijn over 2025. Toch is er hoop voor de toekomst, zowel bij de directie als bij de vakbonden, als de elektroretailer de nodige tijd krijgt.

  • icon
    Elektro19 juni, 2025
    Ruim helft alle consumentenelektro online in 2026

    De onlineverkoop van consumentenelektronica groeide vorig jaar met bijna een kwart. Er ligt nog verdere groei in het verschiet, vooral dankzij refurbished smartphones, tenzij de Amerikaanse importtarieven roet in het eten gooien.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen18 juni, 2025
    Zware Europese boete dreigt voor AliExpress
  • icon
    Food24 juni, 2025
    Ongeziene breuk: Jumbo wisselt van broodleverancier
  • icon
    Algemeen18 juni, 2025
    Waarom Lidl een half miljard investeert in eigen containerschepen
  • icon
    Algemeen8 juli, 2025
    Sneller retourneren: Goed nieuws voor klanten en betalingsdienstaanbieders
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN